eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRatunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele) › Re: Ratunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele)
    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ratunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele)
    Date: Thu, 8 Feb 2007 18:34:07 -0600

    "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1915.0000014a.45cbae83@newsgate.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Poratujcie człowieka. Jest tak: zmieniam mieszkanie. To stare jest
    > Spółdzielcze, doskonale wiedziałem jak tam wszystko w tej Spółdzielni
    > funkcjonowało, bo Spółdzielnia mała a władze życzliwe i otwarte na
    > człowieka.
    > To nowe jest we wspólnocie mieszkaniowej, ponadto jest to wyodrębniona
    > własność. Cena i lokalizacja atrakcyjne, trochę chyba nawet zbyt
    > atrakcyjne,
    > więc jako zwolennik spiskowej teorii dziejów wietrzę jakiś podstęp. Na
    > razie
> [...]

    Wspólnota jest właścicielem gruntu, a wspólnota znaczy wszyscy, czyli po
    prostu płacicie podatek od gruntu.
    Każdy w stopniu w takim jakim jest jego właścicielem.
    Stawki ustala gmina.
    Dowiedz się ile to wynosi i sprawdź czy wspólnota, czyli także ty jest
    właścicielem, czy tylko dzierżawi grunt od kogoś np. od gminy.
    Już się z takim przekrętem spotkałem, że developer wybudował dom na
    wydzierżawionym gruncie.
    Zapytaj pierwszego lepszego z brzegu sąsiada ile płaci miesięcznie za
    mieszkanie. Przejdź się do zarządu wspólnoty i poproś o wyliczenie opłat za
    mieszkanie o określonej powierzchni.
    Jak ci gdzies zaczną robić opory, że czegoś nie mogą ci pokazac, to po
    prostu zrezygnuj.
    No i sprawdź księgi wieczyste. Ciekawe ile mają zadłużenia na hipotece.
    Spróbuj się tez dowiedzieć jak finansowo stoi sama wspólnota, żeby się nie
    okazało, że czynsz płacisz, ale komornik im wszystko zabiera, więc np. oni
    sami nie płacą za rachunki i np. co roku jest problem, że kotłownia odcina
    ciepło bo niezapłacone.
    A może mają własne ogrzewanie i np. nie grzeją bo nie mają czym. Dowiedz się
    jaki odsetek mieszkańców nie płaci czynszu, bo na nich oczywiście składają
    się inni.