    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    <5f7cc5ae$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7d9277$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7dbfdf$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <on93sxbtdvg2$.17zog3cmz9rum.dlg@40tude.net>
    <jbvkvwrhgz8h$.trwvboqdq5hr.dlg@40tude.net>
    <5f7e0eff$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e1a08$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e1dea$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e233c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e396f$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7ecb71$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 8 Oct 2020 22:26:07 +0200

    W dniu 08.10.2020 o 10:18, Kviat pisze:

    > To skoro nie negujesz ochrony pedofilów przez kościół, to o co ci chodzi?

    Głownie o to, że domagasz się, bym twierdził, że chroni. A ja po prostu
    nie mam na ten temat zdania, bowiem brak mi sensownych dowodów.

    > Ale o czym ty chcesz dyskutować? Przecież wszystko jest jasne.

    Dla Ciebie może i jest jasne. Dla mnie nie.

    > Podobno?

    No widzisz!

    > Bez wątpienia ci się pogorszyło.

    > https://oko.press/24-biskupow-na-mapie-koscielnej-pe
    dofilii/

    Jeśli już jakieś informacje, to
    https://oko.press/images/2020/05/Raport-nt-tuszownai
    a-kos%CC%81cielnej-pedofilii-przez-biskupo%CC%81w.pd
    który tam podlinkowano.

    Dokument zawiera informacje o biskupach przenoszących do innych parafii
    osoby podejrzewane o pedofilia - tak, jakby to było zakazane. Lektura
    bardzo ciekawa. Zauważ, że zestawienie cofa się do 1985 roku (chyba, że
    coś pominąłem) i wskazuje, że udowodniono winę 85 księżom. Czyli
    wychodzi ze dwóch rocznie średnio 2~3 rocznie, czyli rocznie mamy 0,01%
    populacji. Zakładając, że księdzem średnio jest się 50 lat, to by
    wskazywało na to, że mniej więcej pół procenta populacji księży jest
    pedofilami.

    Nie wiem, które 85 osób oni policzyli, bo w wymieniane są osoby, które
    ostatecznie zostały uniewinnione, a i mowa o współżyciu czy molestowaniu
    osób w wieku 15~18 lat, co oczywiście jest naganne dla osoby duchownej,.
    ale pedofilią trudno nazwać.

    > https://oko.press/images/2020/05/Raport-nt-tuszownai
    a-koscielnej-pedofilii-przez-biskupow.pdf

    To ten sam dokumen>
    > https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/arcybis
    kup-polak-bierze-sie-za-biskupow-ktorzy-tuszowali-pe
    dofilie-kto-podzieli-los/7ddzk70

    Tu mogę ocenić tylko 4% tekstu, a z tego wynika, ze mają zamiar się za
    to wziąć.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadu%C5%BCycia_seksual
    ne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim_w_Polsce

    Tu mniej więcej to samo, co wcześniej i też pod patronatem OKOPRES

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadu%C5%BCycia_seksual
    ne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim

    Tu nie ma za bardzo czego analizować.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadu%C5%BCycia_seksual
    ne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim#Przypisy
    > http://bishop-accountability.org/member/index.jsp

    To baza danych duchownych w USA.
    > https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-metropolita-ly
    onu-skazany-za-tuszowanie-pedofilii-papiez-nie,nId,2
    892375
    > https://wyborcza.pl/7,75399,23434138,australijski-ar
    cybiskup-skazany-za-tuszowanie-pedofilii.html
    > https://www.newsweek.pl/polska/krycie-ksiedza-pedofi
    la-biskup-przeniosl-ksiedza-pedofila-na-ukraine-spra
    wca-dalej/j1mk3f
    > "Kuria tarnowska przyznała właśnie, że ksiądz pedofil, wobec którego
    > wpłynęły skargi o nadużycia na nieletnich, został wyekspediowany przez
    > przełożonych na Ukrainę, gdzie dopuszczał się kolejnych nadużyć. "
    > Inne znajdziesz samodzielnie, a masz w czym wybierać.
    > A teraz dyskutuj.

    Ty szukałeś i nie znalazłeś, to ja na pewno będę gorszy. Moim zdaniem
    najlepszą podstawą do dyskusji jest ten pierwszy materiał, bowiem
    zawiera fakty. Tylko tam w większości księży skazano. No i tak powinno być.

    Rzuć okiem tu:
    https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko-6/63501,Seksualne-wykorzystanie-mal
    oletniego-art-200.html

    Mamy około 2.000 wszczęć rocznie. Przede wszystkim ewidentnie spada
    ilość czynów, co przy tendencji wzrostowej wszczęć świadczy o
    pomówieniach. Po drugie zakładając, że kobiety w zasadzie pedofilii się
    nie dopuszczają, a i dzieci również, to powiedzmy te 2.000 mamy na około
    15 milionów mężczyzn, co daje rocznie 0,01% populacji, czyli wyszło na
    moje. Mniej więcej tyle samo, co wśród księży.

    --
    Robert Tomasik