    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    46$0$17344$65785112@news.neostrada.pl><5f7f1b58$0$17359$6...@n...neo
    strada.pl><a...@w...eu><5f7f3ec1$0$557$6...@n...neost
    rada.pl> <a...@w...eu>
    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Date: Thu, 8 Oct 2020 21:31:44 +0200

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Kviat pisze:
    [...]

> [...]
    >jeśli uważasz że zagrywka GW z 2004 z tytułem o pomówieniach
    >Jankowskiego nie miała w tym *żadnego* udziału. Jeśli byś sądził że
    >był
    >to udział "mały" to zaledwie miałbyś inną opinię niż moja.
    >Ja mam niejakie kłopoty z uwierzeniem że bez medialnego i
    >politycznego
    >parasola ochronnego w 2004 *z udziałem Gazety Wyborczej" (z
    >podtekstem
    >"komuchy naszego/solidarucha wrabiają") prokuratura pod rządami SLD
    >by
    >tak łatwo Jankowskiemu odpuściła, że kolejne ofiary by się *już

    IMO - SLD to z Kosciolem zyla w miare w zgodzie.
    I przy sprawach "mniejszej wagi" mogliby ksiedzu pojsc na reke.
    A "ksiedza Solidarnosci" to moze i w ogole woleliby nie ruszac.

    Ale jakby sie powazne zarzuty trafily ...

    Tylko moment - o czym mowimy? Do prokuratury zglasza ktos
    przestepstwo, i co oni teraz - maja dac ogloszenie do gazety "szukamy
    innych" ?
    Czy Gazeta dowiedziawszy sie nieoficjalnie o sprawie, powinna sama
    napisac "inne ofiary proszone sa o zgloszenie sie" ...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Henryk_Jankowski_(duch
    owny)
    "Pod koniec 2003 roku do sądu w Gdańsku zgłosili się rodzice
    małoletniego chłopca, którzy zaniepokojeni jego zachowaniem domagali
    się przymusowego leczenia syna. W trakcie czynności sądowych wyszło na
    jaw, że chłopiec od 2001, mając wówczas 13 lat, nocował na plebanii
    ks. Jankowskiego, spał z nim w jednym łóżku, jeździł z księdzem za
    granicę, otrzymywał prezenty oraz pomoc finansową.
    Na plebanii przebywali i nocowali również inni chłopcy w podobnym
    wieku.
    Po otrzymaniu tych informacji prokurator wszczął postępowanie karne
    wobec księdza Jankowskiego[potrzebny przypis].
    W czasie śledztwa przeszukano plebanię, znaleziono wtedy: amunicję
    różnego kalibru (Jankowski nie miał pozwolenia na broń), plik papierów
    ze złożonym in blanko podpisem przeora klasztoru w Częstochowie i
    kasety video.
    W prokuraturze ustalono że na kasetach jest nagrane porno - ale bez
    udziału dzieci[41].
    Wyszedł też na jaw fakt spożywania alkoholu i zażywania narkotyków
    przez ministrantów[42].
    W grudniu 2004 prokurator Prokuratury Okręgowej w Elblągu umorzyła
    śledztwo, powołując się na opinię biegłego seksuologa Zbigniewa
    Lwa-Starowicza: Zachowanie polegające na całowaniu w usta, klepaniu po
    pośladkach, przyciąganiu mocno do siebie i jednocześnie przytulaniu do
    klatki piersiowej oraz głaskaniu po twarzy miały charakter publiczny.
    Wyżej wymienione zachowania księży wobec chłopców są dość często
    spotykane i w wielu przypadkach nie mają charakteru seksualnego,
    bywają formą okazywania bliskości[43]. "

    Wierzyc, nie wierzyc - podyskutowac mozna.
    W wersji powyzszej wyglada to, ze prokuratura zajela sie sprawa
    powaznie, ale na nic powaznego nie trafila.

    >U mnie najkorzystniejsze dla GW wyjaśnienie jest że w 2004 bronili
    >"pedofila/kapelana Solidarności" przed wrogim atakiem pod rządami
    >SLD.

    Hm, lata 2003/4, kraj zyje afera Rywina, SLD wprowadza Polske do Unii,
    notowania SLD i Millera spadaja, do wyborow daleko ... nie wiem czy to
    taki dobry okres na obawianie sie "wrogich atakow", ale moze niektorzy
    tak odbierali ...

    J.