    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Date: Mon, 22 May 2023 21:43:42 +0200
    <s...@4...net> <a...@w...eu>
    <u427ol$tht$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u42din$3s1et$1@dont-email.me>
    <u42j76$3mh$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4322k$1jo$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u4356o$e89$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4367j$1jo$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <u439d6$gon$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hee9M.3132017$%ng4.298194@fx09.ams1>
    <u45h81$32o$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u464nh$cjt6$1@dont-email.me>
    <u469kq$mbi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u484qh$m4f$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <11ytde6at6nff$.1lskrfe8afqno.dlg@40tude.net>
    <l3T9M.1045200$ttZe.741151@fx06.ams1>
    <u48vvd$a12$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <JrU9M.1039511$S2l4.376957@fx12.ams1>
    <u4a2fv$tbs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <0ZdaM.465888$Mmdc.196365@fx02.ams1>
    <u4ctvb$os2$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <XHxaM.137899$8YCb.74937@fx03.ams1>

    W dniu 22.05.2023 o 01:21, Marcin Debowski pisze:

    > Po pierwsze, jak to są własnie takie podrygi okazjonalnych oszustów
    > to trochę czasu upłynie zanim się wieść rozniesie. Po forach to będą
    > wklejać przy bardziej masowej akcji.

    No tak to nie działa. To jest generalnie rozkład prawdopodobieństwa.
    Powiedzmy 10% ludzi wkurzonych pisze na FaceBook. Więc statystycznie to
    kwestia, kto pierwszy napisze. Potem już nie ma znaczenia.

    > Po drugie, to w niczym przeciez nie przeszkadza, że po raz piaty sie
    > nikt nie da nabrać. Tzn. spodziewam się, że wam to przeszkadza, bo
    > ogranicza to możliwości operacyjne, ale dla samego faktu, czy coś
    > śmierdzi czy nie to jest MZ bez większego znaczenia.

    Wiesz, taka osoba, co to oszuka jedną osobę, to nie jest problemem
    taktycznym.

    > Zresztą, ktoś wystawia na sprzedaż ajfona za 1/3 ceny. Podaje nr
    > konta. Ile osob z tych co się skuszą a dostaną nr konta do wpłaty
    > sprawdzi czy ten nr jest gdzieś na forach? Obstawiam, że blisko 0.

    Może to kwestia zboczenia zawodowego, ale jak mam zapłacić więcej, niż
    kilkadziesiąt złotych, to już nie problem zapytanie do Google "złożyć".

    > Ilu z tego ułamka co będą weryfikować powiadomi operatora platformy,
    > że to pewnie oszustwo? Może z 10-20%. Więc nawet przy "spalonym" nr
    > konta i tak się rzecz MZ będzie kręcić. Problem w połączeniu tych
    > kilku odrebnych zdarzeń w jedno.

    Nie, tak, to żaden, albo prawie żaden. Ale operator platformy zacznie
    dostawać wnioski o zwrot z ubezpieczenia, albo zapytania z Policji. W
    odpowiedzi podają, kto się jeszcze pytał i to daje się dość szybko
    połączyć, nawet jak ludzie biegną do wielu jednostek.

    > A wiadomo jak? Pewnie nie ma żadnej standaryzacji, czyli niektórzy
    > reagują od 20 przypadków inni od 5?

    Wiadomo, ale nie mogę napisać :-)

    --
    (~) Robert Tomasik