  • Data: 2023-05-17 13:25:07
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście, że jest na to przepis karny.

    A na oszustwo nie ma?

    > Z tym, że to jeden z tych
    > przypadków, w których - jak już wiele razy zwracałem uwagę - wstępnie
    > można przyjąć cały szereg kwalifikacji, a ostatecznie co wyjdzie, to się
    > okaże.

    To dlaczego tak się nie da w przypadku zgłoszenia podejrzenia o oszustwo?
    Może faktycznie sprzedawca zaniemógł, ale to ostatecznie wyjdzie, jak
    się tak okaże...

> [...]
    > wątku chyba - nie chce mi się szukać. Można kombinować z nielegalnym
    > przekroczeniem granicy - o ile uznamy, że celowo on tu wleciał, bo to
    > jest umyślne. Możemy kombinować ze szpiegostwem, tyle, że tu nadal
    > musiałoby to wiązać się z założeniem, że celowo go wysłali, co w wypadku
    > balonu jest raczej trudne do obronienia. Zawsze można imputować
    > nieumyślne sprowadzenia zagrożenia dla wielu osób (kodeks karny), bo
    > przecież taki balon może spaść komuś na głowę. Do każdej z tych
    > kwalifikacji da się bez większego naciągania jakieś tam uzasadnienie

    To dlaczego tak się nie da, żeby uznać, żeby kombinować, żeby imputować,
    że celowo ktoś towaru nie wysłał, w przypadku zgłoszenia podejrzenia o
    oszustwo?
    I bez większego naciągania jakieś tam uzasadnienie do wszczęcia
    postępowania znaleźć...

    > Tylko, by w ogóle cokolwiek kombinować, to by pasowało potwierdzić, że
    > jakikolwiek balon wleciał.

    Noooo... kasa została wysłana, tower nie doszedł... czego jeszcze brakuje?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr