    From: "Alek" <a...@A...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie z przepisów ruchu drogowego
    Date: Tue, 9 Mar 2004 23:32:32 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@qe105.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ovpo40tp1ukjtpc5loeg5nsgfcdujg7mep@4ax.com...

    > Zamiar zmiany kierunku jazdy (lub pasa ruchu) sygnalizuje się zawsze
    > nie jest to zależne czy jesteś na drodze z pierwszeństwem czy nie.
    > Czytaj art. 22, a szczególnie ust. 5 PoRD (link w stopce)

    Szczerze mówiąc, to nie rozumiem tego przepisu...
    Co to jest kierunek jazdy? (z fizyki to wiem, ale co miał na myśli
    ustawodawca? ;P)

    Z którym przepisem nie jest zgodna poniższa interpretacja poniższego
    rysunku:
    2

    \
    1==\\---3
    4
    Rys. 1
    Poruszam się z 4 do 1 zgodnie z kierunkiem drogi, więc nie zmieniam
    kierunku. (ale to moje zdanie), tak samo jak tu:
    1 2
    4
    Rys. 2
    A co zrobić poniżej?
    1 =
    4
    Rys 3. W końcu zmiana kierunku tutaj jak najbardziej występuje (jeśli
    przyjąć, że wystepuje na Rys. 1), więc czemu nikt nie miga?

    Także jeszcze raz powtórzę pytanie: co według ustawodawcy jest
    kierunkiem jazdy?

    A i jeszcze taka drobna uwaga ;))))
    Na fizyce uczyli, że oprócz kierunku liczy się też zwrot. Czy w myśl
    przepisów, zrobienie samochodem 180 i jechanie do przodu (czyli ten
    sam kierunek, a przeciwny zwrot) jest dozwolone? ;))))))

    pozdrawiam
    Alek

    P.S. Nie mrygam, jak jak jadę zgodnie z kierunkiem drogi ;P.