  • Data: 2003-05-26 08:17:04
    Temat: Re: Pytanie o "zasiedzenie"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 May 2003, Zenek wrote:
    [...]
    >+ Jest mieszkanie nalezace do gminy,
    [...]
    >+ mieszkancy maja meldunek czasowy bez ograniczen. (mieszkaja tam juz 30 lat)
    >+
    >+ 1. Jak wygląda sprawa wykupu (czy istnieje jakis preferencyjne prawo
    >+ pierwokupu)?

    "Każda gmina sobie". Gminy *najczęsciej* podjęły stosowne uchwały,
    wiadomo mi o upustach (od "ceny rzeczoznawczej" :)) rzędu 70..95%.
    UWAGA: upust AFAIK nie obejmuje ziemi :)

    >+ 2. Co to jest "zasiedzenie" i jak sie ma do takiej sytuacji ?

    IMO nijak, "zasiedzieć" może ktoś kto "zarządza jak właściciel".
    Ktoś kto płaci czynsz na pewno w roli właściciela nie występuje
    (nie żebym sugerował że "było nie płacić" ;) !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (Zabrze, gmina daje 90% upustu)