  • 1. Data: 2003-05-22 08:47:32
    Temat: Pytanie o "zasiedzenie"
    Od: "Zenek" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    mam taki problem (moze ktos bedzie wiedzial)

    Jest mieszkanie nalezace do gminy,
    wczesniej mieszkamie to zostalo przyznane jako sluzbowe (obecnie tez)
    nauczycielowi.
    mieszkancy maja meldunek czasowy bez ograniczen. (mieszkaja tam juz 30 lat)

    1. Jak wygląda sprawa wykupu (czy istnieje jakis preferencyjne prawo
    pierwokupu)?
    2. Co to jest "zasiedzenie" i jak sie ma do takiej sytuacji ?

    Z gory dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam
    Pingwin

  • 2. Data: 2003-05-26 08:17:04
    Temat: Re: Pytanie o "zasiedzenie"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2003, Zenek wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ 1. Jak wygląda sprawa wykupu (czy istnieje jakis preferencyjne prawo

    "Każda gmina sobie". Gminy *najczęsciej* podjęły stosowne uchwały,
    wiadomo mi o upustach (od "ceny rzeczoznawczej" :)) rzędu 70..95%.
    UWAGA: upust AFAIK nie obejmuje ziemi :)

    >+ 2. Co to jest "zasiedzenie" i jak sie ma do takiej sytuacji ?

    IMO nijak, "zasiedzieć" może ktoś kto "zarządza jak właściciel".
    Ktoś kto płaci czynsz na pewno w roli właściciela nie występuje
    (nie żebym sugerował że "było nie płacić" ;) !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (Zabrze, gmina daje 90% upustu)