  • Data: 2006-01-12 11:38:43
    Temat: Re: Pytanie o zadatek
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > czesc,
    > i szybko do rzeczy:
    > sprzedaje mieszkanie, bede podpisywal umowe przedwstepna. Oczywiscie w
    > celu zabezpieczenia wykonania umowy, przyszly nabywca zaplaci zadatek w
    > kwocie xxx. I teraz moje pytanie - czy ma znaczenie czy ow zadatek
    > zostanie zaplacony przez nabywce w pieniadzu "fizycznym" czy moge np.
    > prosic o przelanie zadatku na konto? Czlowiek w agencjii, ktora
    > posredniczy, powiedzial, ze "zadatek" bedzie zadatkiem tylko w tedy,
    > jesli dostane pieniadze do reki, natomiast przelew na konto nie bedzie
> [...]

    Zadatek ma być dany "przy zawarciu umowy" i reguluje go art. 394 KC.
    Przelanie na konto raczej nie będzie już "przy zwarciu umowy". Ja bym z
    ostrożności umówił się na zadatek płatny w gotówce przy podpisywaniu umowy.
    Wydaje mi się, że Sąd Najwyższy wypowiadał się w sprawie zadatku płatnego
    przelewem bankowym, ale nic nie udało mi się w tej kwestii znaleźć.

    --
    Bartek