    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Pytanie o wiek podczas przesłuchania komisji śledczej
    Date: Tue, 27 Feb 2024 02:35:05 GMT

    On 2024-02-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Taa - spróbuj się tłumaczyć że nie wiedziałeś że nie wolno pakować bo
    > skrzyżowanie jest źle oznakowane:P Właśnie czekam na uzasadnienie i może
    > będę apelował;) Uprzedzając w KW jest analogiczny artykuł.

    Ale to kwestia błędu nie różnych mocy socjo-psychicznych.

    > Sąd to dopiero na końcu. Pamiętasz jakiegoś wkurzonego kulsona co
    > krytykował ówczesne porządki w policji. Na przykład że szkółke i OPP
    > wysyła się na miasto żeby żuli ścigali i potem są z tego same problemy
    > bo pałkarze się męczą, kulsony muszą sprawy prowadzić, potem sądy
    > skazują na grzywny, których żule nie płacą i do aresztu ich co znów
    > powoduje że ludziki muszą pracować? No sam widzisz - kulson miał problem
    > z tym że OPP żuli gnębi za picie alko a nie pałuje julki... Tródno o
    > bardziej jaskrakwy przykład o czym mówię.

    Chyba nie rozumiem.

    howala-w-beczkach/88rhh

    > Ale że co - nie wiedzieli że dzieci nie wolno kisić w beczkach, czy
    > raczej niska szkodliwość społeczna?

    Ani jedno ani drugie. Bardziej wypaczona ocena czynu ze względu na
    okoliczności. Stary ją zaczął napiedalać po urodzeniu kolejnego
    dziecka, ale dupy dawać nadal miała. Do tego, jak rozumiem, pewne
    uposledzenie społeczno-emocjonalne, brak edukacji dot. antykoncepcji
    etc.

    I teraz porównaj to np. z zabójstwem Madzi z Sosnowca, gdzie baba ja
    zabiła bo dziecko nie pozwalało jej zyć w stylu jaki chciała.

    Taka sama zdolność rozpoznania czynu i taka sama ocena?

    --
    Marcin