  • Data: 2005-12-18 12:19:53
    Temat: Re: Pytanie o blad w sztuce lekarskiej i co dalej..
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał/a:
    >Kluczowym dla oceny będzie opinia biegłego lekarza, który musi oceni,
    >czy działania lekarki były właściwe, czy nie. Ścigasz cywilnie nie
    >tyle lekarkę, co szpital w którym pracowała.
    >
    >Ja bym jednak zaproponował Ci złożenie zawiadomienia o popełnieniu
    >przestępstwa z art. 156§2 kk wywodząc, że poprzez niewłaściwą diagnozę
    >nieumyślnie doprowadziła do trwałego uszkodzenia ręki. W zależności od
    >opinii biegłego (wówczas będziesz ją miał za darmo) może to "spaść" na
    >157§3 kk, ale to ma drugorzędne znaczenie. Liczyć się będzie
> [...]
    I tak jest w dobrej sytuacji, bo może próbować pociągnąć do
    odpowiedzialności karnej konkretną osobę, co ułatwi mu potem
    postępowanie w procesie cywilnym.

    Najlepiej byłoby, żeby opinię wydali kolegialnie specjalista medycyny
    sądowej i ortopedii (może być problem, bo zkłady/katedry medycyny
    sądowej są przeciążone pracą), wtedy będzie trudna do podważenia.