  • Data: 2007-08-10 00:31:35
    Temat: Re: Pytanie o OC [dlugie i malo smieszne]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "e<>n" <n...@v...com> napisał w wiadomości
    news:f9g7t4$d61$1@news2.task.gda.pl...

    > ubezpieczenie OC dotyczy konkretnego pojazdu, więc tak czy siak szkoda
    > wyrządzona tym pojazdem pójdzie na konto ubezpieczającego (posiadacza lub
    > właściciela). system jest inteligentnie pomyślany, chodzi w nim o
    > skuteczność. co z tego, że zawrzesz ubezpieczenie na kogoś kto ma czyste
    > konto, skoro mu je zabrudzisz i straci swoją zniżkę? - w ten sposób
    > patologia sama się eliminuje...

    I tak, i nie. Zawsze mogę samochód przerejestrować na innego właściciela.
    Nie twierdzę, zresztą, że system jest zły. Jak już napisałem ma swoje wady
    i zalety.

    > 1. osoba niepełnoletnia nie może być ubezpieczającym

    Nie chce mi się wertować przepisów, ale osobiście nie znam żadnego powodu,
    dla którego nie mogła by być właścicielem pojazdu. Może go spokojnie
    przykładowo odziedziczyć, by już nie sprowadzać sprawy do absurdu z
    darowizną. To kto będzie ubezpieczającym?

    > 2. twoja konstrukcja jest bezsensowna (10-cio letnia córka nie może
    > ubezpieczyć pojazdu jako właściciel/posiadacz)

    To kto go ubezpieczy? Dysponujesz jakąś podstawą prawną?

    > metodologia a ideologia to dwa różne pojęcia i zjawiska...

    Bez wątpienia. Twierdziłem gdzieś inaczej, że mnie tak agitujesz do tej
    oczywistej prawdy?