eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc? › Re: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc?
    From: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja
    wlasnosc?
    Date: Thu, 30 Dec 2004 13:24:28 +0100

    > A gdzie to napisałem? Gdybasz czy wiesz coś, o czym ja nie wiem?

    cyt. "Przy kupnie mieszkania nigdzie nie było wspomniane, że będzie taka
    instalacja - została ona wykonana bez wiedzy właścicieli mieszkań,
    jeszcze przed odbiorem mieszkań."

    > Wysłać ofertę do zarządu wspólnoty. Jakoś inne firmy poradziły sobie z
    > takim 'wyzwaniem', a N nie.

    Prawdopodobnie dla firmy N bezsporne było, że to oni powinni użytkować
    swoje kable i skierowała ofertę do mieszkańców.
    Czy na waszym osiedlu zarząd decyduje kto ma miec TV i internet?

    > I tu mam wątpliwość. W notarialnym akcie kupna mieszkania mam wpisane,
    > że kupuję mieszkanie wraz z całą infrastruktórą, która jest w
    > mieszkaniu. A wtedy kable juz były położone. Nie było żadnego wyłączenia
    > dla firmy N i jej kabli. Gdy budynek został przekazany do użytkowania,
    > przekazano go wraz z infrastruktórą. I znów słowa o firmie N.

    Piszesz, że firma N ma wam przedstawić umowę z developerem.
    Tylko czego miałaby dotyczyc ta umowa?
    Firma N dogaduje się z developerem i kładzie kable za darmo.
    Jeśli nie zrzeka się własności do tych kabli jest ich właścicielem.
    Może developer zapłacił firmie N za kable ale jeśli nie to:
    Sprzedając wam mieszkania z infrastruktórą jeśli wymienił tam
    owe kable firmy N to sprzedał cos co nie było jego własnością.
    Czyli wy zapłaciliście ale nie jesteście właścicielami.

    > Chciałem się poradzić Was, jaki wg. Was jest status prawny tych kabli -
    > czyją są własnością.

    To czyją są własnością wie tylko developer i firma N.

    > Żeby wykupić, to musimy mieć od kogo. Czyli musimy dowiedzieć się kto
    > jest prawowitym właścicielem tychże kabli.

    No to się dowiedzcie tu wróżki nie piszą.