    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikowanie korespondencji.
    Date: Sun, 30 Sep 2007 07:15:22 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 23:22:48 +0200, Jotte napisał(a):

    > Rozumiem.
    > Czy w takim razie upublicznienie prawdziwej informacji, że Józek (tu
    > imię i nazwisko) urżnął się i padł zarzygany na schodach jest
    > naruszeniem dóbr?

    Tak. Nie. Nie wiem. To zależy.
    ;-)
    Zależy kim jest Józek. Mniej wolno wobec osoby prywatnej, więcej wobec
    osoby publicznej.
    Weźmy pod uwagę byłego kandydata na prezydenta, który jest powszechnie
    znany jako człowiek niepoważny, w dodatku prowadzący dość niejasne
    interesy i posługujący się insynuacjami w deliberacjach z innymi osobami.
    W odniesieniu do takiego indywiduum można troszkę więcej.

    > Czy jak pracownik napisze gdzie pracuje i opisze co go
    > w pracy spotkało ze strony szefa to to jest naruszenie dóbr?

    Na 99% nie, pod warunkiem, że nie kłamie, że nie oczernia i nie obraża
    tego szefa itd.

    > Moim zdaniem zmienia. Cokolwiek by bowiem chcieć rozpocząć prawnie
    > trzeba najpierw wykazać kto jest właścicielem site'u, słowem - znaleźć
    > sprawcę i sprawstwo mu udowodnić.

    "Sprawcą" czyli naruszającym dobra osobiste jest autor opinii, fakt ten
    jest niepodważalny bez względu na to gdzie zlokalizowany jest jego serwer
    i pod jakim IP rozpowszechniane są jego rewelacje.

    > Tego się nie da zrobić bez jego IP. Prywatna osoba nie ma na to
    > właściwie żadnych szans, organy ścigania (jeśli sprawa byłaby tej rangi)
    > - przy wyborze sensownie zlokalizowanego serwera - również.

    Wykrycie sprawcy przestępstwa yo już jest całkowicie inna sprawa.
    Oczywiście, że nie sposób dochodzić praw od niewiadomej osoby, która
    narusza nasze dobra osobiste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/