    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja pracy doktorskiej
    Date: Mon, 30 Nov 2009 21:56:42 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    On 2009-11-30, grzech <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie bardzo wiem o co ci chodzi. Doktoryzowanie si? jest to pewien proces.
    > Jego przebieg jest okre?lony. Nic nowego tu nie wymy?l?. Wystarczy
    > przeczyta? jak wygl?da procedura uzyskiwania stopnia doktora nauk i bedzie
    > wszystko jasne.

    Rozumiem, że nie będzie konkretów, co w sumie nie dziwi bo takiego zakazu
    nie ma (przynajmniej nie jestem świadom) i nie ma ku niemu najmniejszych
    przesłanek. Wyraziłeś więc zwyczajnie swoje zdanie niczym nie poparte
    ani na gruncie argumentacji logicznej ani prawnej.

    A czy według Ciebie, pracę habiitacyjną można w całości
    publikować/rozpowszechniać przed obroną?

    > Rozpowszechnianie jest poj?ciem szerszym ni? publikowanie. Z prawa
    > powiniene? wiedzie?, ?e je?li nie mo?na mniej to nie mo?na te? wi?cej.

    Jako znawca procedur związanych z obroną pracy doktorskiej wiesz, że jej
    egzemplarze wystawia się publicznie dostępne nawet na parę tygodni przed
    obroną (jeśli publiczna, a takich jest większość) aby KAŻDY kto zechce
    mógł się zapoznać z jej treścią. Przecież to rozpowszechnianie.
    Rozumiem, że teraz zapanuje popłoch wśród doktorów nauk różnych.

    --
    Marcin