    From: crazy bejbi <t...@n...ma>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja pracy doktorskiej
    Date: Sat, 28 Nov 2009 15:56:32 +0100

    Jacek_P pisze:
    > No i mam zagwozdke. Kolezanka bedzie niedlugo bronic
    > doktorat i zamarzylo jej sie wydac te prace w formie
    > niskonakladowej ksiazki z ISBN-em w formie estetycznej
    > nieco wykraczajacej poza typowe koszmarki introligatorskie
    > formatu A4. No i tu natrafila na opor promotora. Nie znam

    Praca doktorska musi wnosić coś do nauki, być nowatorska. Jak bedzie
    opublikowana przed obroną, to stanie się książką i zawsze może ktoś
    powiedzieć, że jest o zagadnieniach powszechnie znanych (z tej książki).

    Zatem kolejność jest taka: pracę doktorską się broni - jak jest dobra,
    to często się wysyła ją do wydawnictw, które chętnie się zgadzają na jej
    wydanie. Ale to mówimy o wydaniu PO obronie.
    Autorem pracy jest doktorant (czy też doktor po obronie). On ma prawa
    autorskie do pracy. Uczelnia jest wykorzystywana jedynie "jako miejsce
    obrony", no i promotorowi liczy się "doktorant" jako sztuka np. do
    zostania profesorem belwederskim (musi mieć co najmniej dwóch). Niemniej
    zarówno uczelnia nie ma praw do pracy (nie ma wpływu na jej wydanie
    książkowe), jak i promotor, bo on tylko pomagał, a pisał doktorant
    (takie jest założenie co do zasady).

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7