  • Data: 2005-10-07 13:06:20
    Temat: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Od: "GT" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja podałem przykłady na odparcie twojej tezy, że użycie słowa wariat
    > (czy podobnego) automatycznie oznacza obelgę.
    > Ty podajesz inne przykłady (zresztą dyskusyjne) ale one nie przeczą temu
    > co ja chciałem przekazać.

    Rozumiem. Słowo wariat oczywiście nie zawsze oznacza obelgę. Duże znaczenie ma
    intonacja głosu. Jeśli jest powiedzianie pieszczotliwie - jest miłe.
    Powiedziane w gniewie ma zupełnie inny wydźwięk. Twoje przykłady nie przeczą
    moim i odwrotnie.

    > psychiatry!"
    >
    > Co w tym złego? Psychiatra to lekarz jak inni. Jeśli dzieciak ma problemy
    > psychiczne to ma iść do okulisty? Czy w ogóle nie leczyć?

    Dzisiaj powoli się do tego przyzwyczajamy, że z dzieciakiem chodzi się do
    psychologa. Do psychiatry to na razie jeszcze chyba średnio...
    Ale cofnijmy się wstecz, powiedzmy jakieś 25-30 lat... Jak wtedy było?

    > Może faktycznie ma? Może dzięki życzliwej uwadze koleżanki zwróci uwagę na
    > ten problem i znajdzie rozwiązanie?

    Rzeczywiście bardzo życzliwa uwaga. A kolega rzeczywiście znalazł rozwiązanie i
    sam sobie załawił psychiatryk. Po jakichś 7-miu latach od tej "życzliwej uwagi".
    A słowa te padły też dosyć dawno - ponad 20 lat temu.

    > Wszystko zależy od kontekstu, formy i intencji.

    Tu się zgodzimy obydwaj.

    Pozdrowienia
    GT