  • Data: 2005-10-03 18:55:45
    Temat: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Od: "mandragora" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nikt normalny nie chwali się swoją chorobą, żadną.
    Chwale sie choroba to jedno.
    Zycie z przewlekla choroba ktora trzeba ukrywac przed swiatem to cos
    zupelnie innego.
    Wiekszosc z nas kiedy choruje, bez wzgledu na to czy ma tylko katar, czy tez
    jest przykutym do lozka przez chorobe od wielu tygodni oczekuje od swojego
    otoczenia zrozumienia dla swojej niedyspozycji i pomocy.
    Chorzy psychicznie czesto nie maja tego komfortu......

    > Rudzi, okularnicy, kulawi itp. też się nasłuchają.
    > Blondynkom, policjantom i mieszkańcom Wąchocka też współczujesz?
    > Bo to nie działa ;>

    Terrorysci tez twierdza ze inne metody nie dzialaja....

    Niech zgadne: nie jestes:
    - blodnynka
    - mieszkancem Wachocka
    - polcjantem
    - osoba chora psychicznie
    - rudym
    itd.............

    Ja nikomu nie wspolczuje.
    Tylko stwierdzam, ze nie podoba mi sie postawa pielegnujaca negatywne
    stereotypy.
    Osoby chore psychicznie nie potrzebuja wspolczucia, tylko akceptacji, nie
    robienia sobie zartow ich kosztem....

    > A więc twierdzisz, że osoby o których mówił Wałęsa są chore psychicznie?
    > A nie ujawniasz ty przypadkiem tajemnicy lekarskiej?

    Przeczytaj moja wypowiedz raz jeszcze
    Wyobraz sobie ze ktos uzywa Twojego nazwiska, badz zdjecia w kampanii
    reklamowej jako negatywnego przykladu na cos..............
    Ten przyklad nie musi miec z Toba nic wspolnego, ale Twoj wizerunek to
    firmuje....
    Wszyscy zapamietuja Ciebie w negatywnym kontekscie po tej kampanii.
    Na pewno nie masz autorom tego za zle? ;)

    > Czyli jednak NTG.

    Czyli wyciales kawalek mojej wypowiedzi z kontekstu....
    Chwyt na poziomie redaktora brukowca....

    > A teraz bardziej serio. Wałęsa nigdy nie powiedział, że oto stawia
    > diagnozę medyczną i u tej czy innej osoby stwierdza taką to a taką chorobę
    > psychiczną. Podobnie jak w reklamie z "wariatami drogowymi" w ogóle nie
    > chodzi o osoby chore w sensie medycznym (medycyna nawet nie używa takich
    > terminów jak wariat czy psychol) tylko o wariatów w rozumieniu potocznym,
    > czyli ludzi zachowujących się nieracjonalnie, nierozsądnie, absurdalnie,
    > głupio czy jak to jeszcze nazwać.

    Wlasnie do tego zmierzam.
    Stereotyp to potoczny poglad nie do konca zgodny ze stanem rzeczywistym.
    Zwroc uwage na to, ze osobe w znaczeniu potocznym zachowujaca sie
    nierarracjonalnie, nierozsadnie, absurdalnie nazywasz w taki sam sposob jak
    osobe chora psychicznie.....
    Pracuje na rzecz osob z kryzysami psychicznymi i wierz mi ze takie
    wypowiedzi moga wyrzadzic wiele krzywdy...
    "Slowa rania, slowa lecza...."

    > Jeśli zawiadomienie z pierwszego postu potraktowac serio to znaczy, że
    > autor uznaje/potwierdza, że "poszkodowane" osoby NAPRAWDĘ są chore
    > psychicznie. Dopiero wtedy miałoby sens rozważanie poszczególnych
    > zarzutów.

    Nie traktuje tego powaznie.
    Podjelam tylko probe interpretacji odpowiedzi grupowiczow na post GT.

    > Wielką zaletą języka polskiego jest wieloznaczność wyrazów, bogactwo
    > przenośni, i innych środków wyrazu. Jeśli ktoś ma z tym problemy to
    > znaczy, że zmarnował czas spędzony w szkole podstawowej.

    To Twoja opinia.
    Moja jest inna- czasy szkolne zmarnowali Ci, ktorzy nie umieja wykorzystywac
    bogactwa naszego jezyka w odpowiedni, stosowny sposob....
    Jak rowniez Ci , ktorym idee tolerancji, empati i szeroko pojetego
    humanitaryzmu sa obce....

    pozdrawiam serdecznie
    Mandragora