    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Psy sąsiada zagryzły mi kota
    Date: Sun, 28 Oct 2007 10:49:28 +0100

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał

    > A dla krowy, konia?

    Nie wiem, czemu się tak strasznie uparłeś na krowę lub konia, bo dla mnie
    analogia jest bardzo nietrafiona, ale jak małemu dziecku:

    1. Najbardziej błahy, ale istotny powód: pies jest mięsożercą i
    drapieżnikiem, koń jest roślinożercą, którego pierwszą linią obrony jest
    ucieczka. Przejście z koniem na uwiązie przez miasto jest po pierwsze prawie
    nierealne, bo prawie na pewno koń się spłoszy (a uwierz, że widziałem konie,
    które płoszyły się w bardzo nieprzewidywalnych sytuacjach), po drugie,
    spłoszonego konia człowiek na uwiązie nie utrzyma, a psa na smyczy
    przeważnie tak, po trzecie biegnący pies spowoduje radykalnie mniej szkód
    niż galopujący chodnikiem koń.

    2. Koń do życia potrzebuje dużej powierzchni do ruchu (w szczególności,
    choćby do prawidłowego rozwoju), pies, natomiast, wymaga radykalnie
    mniejszych przestrzeni. Pies w miejskim parku się wybiega do woli, koń już
    nie.

    3. Klatki schodowe i windy są "przystosowane" do przewozu niewielkich
    zwierząt. Pies się zmieści, koń - nie.

    4. Pies w domu ma warunki do mieszkania, koń - nie.

    Wymieniać dalej, czy wciąż będziesz trwał przy swoim nietrafnym porównaniu?

    > Drzewa nie srają na chodnikach i nie kąsają przechodniów.

    Sugerujesz drzewo jako zwierzę domowe? Bo nie mam pojęcia, o co Ci teraz
    chodzi.

    > A krowy, konia?

    Człowiek rozsądnie myślący nie będzie brał ze sobą konia do miasta z powodów
    wymienionych przeze mnie wcześniej. Człowiek nierozsądny również (bo to
    będzie fizycznie niemożliwe - również z powodów wymienionych przeze mnie
    wcześniej).

    > A jeśli ktoś ma dużą potrzebę obcowania ze zwierzętami na codzień
    > to jednak wieś lub w ostateczności obrzeża miasta sa lepszym wyborem.
    > I dla człowieka i dla zwierzęcia.

    > Kot nie gorszy a mniej uciążliwy dla innych.

    Dlaczego wybierasz za ludzi, co dla nich lepsze? Ktoś może być uczulony na
    kocią sierść. Oznacza to, że musi sobie znaleźć jakieś inne zwierzę, bo psa
    mu Nie Wolno(r)?

    > A bez psa spacerować czy biegać nie można?

    Rozumiem, że uważasz, że _wszyscy ludzie na świecie_ mają dostatecznie dużo
    silnej woli, żeby wychodzić z domu samemu, bez żadnego bodźca (i bez żadnego
    towarzystwa), tak?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !