  • Data: 2012-10-24 12:50:27
    Temat: Re: Psy a prawo.
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-24 12:45, grzech pisze:
> [...]
    przewodnikowi psa? Na zasadzie "tak, wiem, że te psy gryzą, ale mnie nie ugryzą"?

    > Zakładamy, że pogryziony - właścicielowi psa i dokładnie jak piszesz
    > na takiej właśnie zasadzie:)

    jeśli nie ponosi winy za zdarzenie. Zatem jeśli uda mu się wykazać, że ostrzegał --
    oraz że przedsięwziął wszelkie niezbędne czynności w celu uniknięcia szkody (czyli
    nie można puścić psa luzem i czekać aż ktoś zawoła "ależ ja się go nie boję!"), to
    będzie zwolniony z odpowiedzialności.

    > Czy art. tyczy się tylko przewodników? Jak z psami "domowymi"?
    > Ostrzegam, tłumaczę i jest jak grochem o ścianę "mnie nie ugryzie",
    > "ja się go nie boję" i tym podobne.
    >
    > ____
    > grzech

    Czy przypadkiem każdy pies nie ma być na smyczy i w kagańcu? Wtedy nie
    ugryzie...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel