  • Data: 2007-04-22 10:47:14
    Temat: Re: Psy...
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:3tam23le1rn5qf4fvh0nkkteui35jbmh4e@4ax.com...

    > no... widze jak do dziecka leci bez kaganca pies ujadajac..

    jak widzisz to reagujesz, byle skutecznie
    w czym masz problem?

    > przepraszam, mieszkasz w srodku szczerego pola?
    > bo wmiejscie jest cala kupa przeszkod, ograniczjaacych widocznosc, ot
    > taka przywara miast...

    mieszkam na sporym osiedlu, a mimo to jakos nie zauwazelm poukrywanych za
    przeszkodami psow czychajacych tylko na to aby zninacka kogos zaatakowac ;)

    > taaaak... bo ten piesek to chcial sie pobawic i to te zle dziecko go
    > pogryzlo...

    a ja sie pytam gdzie byli rodzice jak to dziecko zblizalo sie do psa albo
    pies do niego

    > nie musze - zycie pisze takie scenariusze.

    > o co chodzilo? pies latajacy luzem i bez kaganca wybiegl na ulice i
    > byl powodem solidnej kolizji. ubezpieczalnia pozwracala wlascicielom
    > aut, ale sadownie wystapila o zwrot tej kasy od wlascicieli psa.

    slusznie i naukowo, posiaalem3 psy i zadnemu nie przyszlo do glowy wylatywac
    na ulice, wszstkie byly od szczeniaka chowane bez smyczy, przychodzily na
    zawolanie i nie sprawialy problemow, to ze takie wypadki sie zdazaja nie
    oznacza ze wszyscy musza byc ograniczani, nie stosujmy odpowiedzialnosci
    zbiorowej za kilku matolow

    > znasz tempo pracy policji?

    a co mnie to ineresuje, skoro tobie nie chce sie zadzwonic na policje bo
    masz sasiada debila, to cala polska ma prowadzac psy na smyczy?

    > ale w miejscach, gdzie moze stanowic zagrozenie dla ludzi, powinien
    > byc zabezpieczony.

    jesli takie zagrozenie stwarza, i jakby nie tobie to oceniac bo nie ty
    jestes wlascicielem psa

    > kazdy pies ma kly i kazdy pies moze wybiec nagle na ulice

    tak samo jak kazde dziecko moze wybiec na ulice, je tez kazdesz prowadzic na
    smyczy? ;)

    rozumiem ze yorki czy inne ratlerki tez maja chodzic w kagancach i na
    smyczy?

    > kazdy powinien byc miedzy ludzmi w kagancu i smyczy

    co rozumiesz poprzez "miedzy ludzmi" bazar, osiedle, park, teren zabudowany?
    "miedzy ludzmi" to znaczy ze ile osob musi byc w zasiegu wzroku?

    i idac dalej tymtropem to w koncu gdzie taki pies moze spokojnie polatac?

    > no tak, ale skad ja mam wieeziec, ze szczekajacy pies ktory wlasnie
    > biegnie do mojego dziecka ma wlascicieli rozsadnych czy durniow?

    ale cos sie tak uparl na szczekajacego lecacego w twoim kierunku, ty chcesz
    przeciez prowadzic wszystkie psy na smyczy, rowniez te ktore ciebie i twoje
    dziecko omijaja szerokim lukiem inawet nie zwracaja na ciebie uwagi

    juz ci napisalem, staz miejska albo policja, telefon z komorki i juz,
    patrzysz gzie mieszka wlasciciel, spisuja twoje zeznania itd

    > dla mnie na razie jest proste kryterium - pies w kagancu oznacza,

    i ok, kaganiec albo smycz, ale nie bezwzglednie obie te rzeczy na raz

    > tak? jestes pewien ze nie atakuja niesprowokowane? a te majace
    > wscieklizne?

    a doczytales moze w moim posicie "odpowiednio wychowane" w tym terminie
    zawiera sie wiele, rowniez obowiazkowe szczepienia

    > i po to sa nakazy typu pies w kagancu i na smyczy

    powtorze poraz kolejny nie ma takiego nakazu, a w kazdym razie nie jest on
    obligatoryjny dla calej polski (naszczescie) i miejmy nadzieje ze nigdy
    dlacalej polski nie bedzie obligatoryjny

    > na swoim wybiegu tez nie musi byc
    > zabezpieczony inaczej, niz szczelnym ogrodzeniem.

    a skad on ma miec swoj wybieg?

    nie kazdy wlasciciel czworonoga ma teren, pantwo rowniez nie zapewnia miejsc
    w ktorych psy moglyby sie wylatac, wiec pytam gdzie ma taki pise biegac?