eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzeterminowana żywnośćRe: Przeterminowana żywność
  • Data: 2006-01-28 06:19:49
    Temat: Re: Przeterminowana żywność
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 28 sty o godzinie 05:10, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):


    >> Czy sklep/market ma obowiązek dopilnowania, aby oferowane produkty
    >> żywnościowe były przydatne do spożycia pod względem daty ważności? Kupiłem
    >> przeterminowany sok (o 2 miesiące) i spostrzegłem ten fakt dopiero w domu.
    >> Czy sklep ma obowiązek oddać pieniądze za towar przy okazaniu rachunku i
    >> przeterminowanego towaru, czy też mają prawo mi odmówić tłumacząc, że mogłem
    >> sprawdzić datę ważności w sklepie (bo mogłem, ale tego nie zrobiłem)?
    >> Oczywiście nie chce mi się wykłócać o głupie 6zł, pytam z czystej ciekawości
    >> jak to wygląda w świetle prawa.
    >>
    >
    > Na półkach nie może się znaleźć towar przeteminowany nawet o 1 dzień,
    > nie mówiąc już o 2 miesiącach.


    Jak najbardziej to jest logiczne i zasadne.


    > Możesz oddać sok do sklepu. Muszą przyjąć zwrot.


    Ale tutaj nasuwa mi się pewna refleksja.
    Wyobraźmy sobie że p. Nowek dwa miesiące temu zakupił w np. jakimś
    Selgrosie kilka zgrzewek jogurcików ;)
    Ale jakoś mu odszedł smak na ten jogurcik, tudzież z przyczyn innych (np.
    pilny wyjazd w delegacje) nie skonsumował tych jogurcików.
    Po powrocie z delegacji wpadł na pomysł:
    - przecież pójdę do Selgrosa (ten sam co poprzednio) kupię teraz JEDNĄ
    zgrzewkę tego samego jogurcika i .....
    Jedzie do domu albo pije kawę na pasażu, po czym udaje się do bagażnika
    samochodu i "zamienia" zgrzewkę jogurcików. Wraca do marketu i przedstawia
    im swoje prawa ..... żąda zwrotu kasy za "przeterminowany towar".

    IMO - nie powinno być tak że po takim incydencie jak przedstawia pytająca.
    trzeba by sprawdzić czy na pólkach nie ma przeterminowanej serii?
    Wydaje mi się że tak - właśnie by ustrzec się przed takimi cwananiakami, bo
    każdy mógłby wracać do każdego sklepu i żądać zwrotu gotówki - nie mówię
    już o odszkodowaniu!


    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/naprawa_komputera.pdf

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1