    From: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestrzeganie znaków drogowych których oficjalnie nie ma?
    Date: Wed, 11 Jan 2006 09:43:04 +0100

    Użytkownik "AdamS" <adam@ciach_ciach.webpark.pl> napisał w wiadomości
    news:1fhxpnpc2r175$.1wu21uslvcf6t.dlg@40tude.net...
    > Czy umieszczenie znaku drogowego, którego nie ma w rozporządzeniu MI
    > oraz SWiA obliguje kierowcę do jego przestrzegania i z drugiej strony
    > czy w ogóle można takie znaki ustawiać?
    > Piszę w kontekście znaków zakazu wjazdu pojazdów zasilanych paliwem
    > LPG.
    > Chodzi mi jedynie o same znaki a nie o to czy taki zakaz jest słuszny
    > czy nie.

    Na terenie prywatnym albo na drodze niepublicznej mozna umiwszczac dowolne znaki albo
    nawet nie umieszczac ich wcale ale
    kierowcy powin ni dostosowac sie do regulaminu ruchu ktory tam obowiazuje (a jak nic
    nie obowiazuje to i tak musza stosowac sie
    do przepisów dotyczacych bezpieczenstwa ruchu z kodeksu drogowego). Kiedys bylo (nie
    wim czy jest jeszcze) ze te znaki
    "prywatne" powinny byc inne co do formy/rozmiaru od tych oficjalnych.

    Natomiast co do slynnego LPG w Poznaniu to jest pytanie czy tamta droga jest
    publiczna czy nie, ale jesli operator parkingu
    napisze w regulaminie ze ci LPG nie mogą go uzywac to nawet bez znaku nie mogą.

    A.