    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Date: Wed, 10 Apr 2019 06:51:16 +0200
    <q8au93$53b$2@node2.news.atman.pl>
    <5ca99055$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8clvk$ko0$2@node1.news.atman.pl>
    <5caa023b$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8dh7f$fbo$1@node1.news.atman.pl>
    <5caa5b24$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8ehvs$das$1@node1.news.atman.pl>
    <5cab64a3$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8fpih$jm2$1@node2.news.atman.pl>
    <5cab9d24$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8h178$spu$1@node1.news.atman.pl>
    <5cacb88a$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8io1l$9nl$3@node2.news.atman.pl> <86brE.43151$KK3.19683@fx19.ams1>

    > Dopalacze, pewnie mają aktywne składniki wykorzystywane do celów jak
    > najbardziej szlachetnych tylko, że tu te składniki do takich celów
    > wykorzystywane nie są. Nie oznacza to przeciez, że te składniki są same
    > w sobie złem, twarde narkotyki tez nim nie są, ale wiadomo, że znajdą
    > się ludzie, którzy użyją ich w złym celu, prawdopodobieństwo tego = 1, i
    > nie będa to pojedyncze przypadki. Dobrze to jakoś kontrolowac i
    > ograniczac. To powinna być MZ zawsze kalkulacja ryzyka a nie takie
    > jakies dwubiegunowe i czarno-białe postrzeganie.

    Marcin - ja nie piszę o tym czy narkotyki są złe czy zawsze spoko. Ja
    piszę o tym dlaczego dopalacze są grożne. I to wynika z ich właściwości
    a konkretnie składu chemicznego. To nie sposób użycia powoduje, że są
    grożne, bo używa się ich tak samo jak marychy, która groźna nijak nie
    jest (a przynajmniej nie więcej niż zwykła trawa spalona w ten sam
    sposób). Argumebnt o tym, że używanie dopalaczy "zgodnie z
    przeznaczeniem" (czyli kolekcjonersko) jest bezpieczne, jest... no sam
    wiesz. I właśnie o tym aspekcie pisałem w kontekście kolekcjonerskich
    pozwoleń na broń - w dużej części przypadków jest to po prostu robienie
    kurwy z logiki i prawa (podobnie jak cała sytuacja z dopalaczami).

    Shrek