  • Data: 2019-04-10 17:54:04
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak by się wydawało, ze postulujesz. Wieksza liberalizacja w dostepie do
    > broni z kryterium udzielania pozwoleń opartym głównie na badaniach
    > psychologicznych. Stąd moja niesmiała uwaga poparta świeżym przypadkiem
    > Stefana, który został na wskroś przebadany i uznany generalnie za w
    > porzo. Nie ma znaczenia, że jako osoba karana pozwolenia by nie dostał
    > bo nie chodzi przeciez o tego konkretnego Stefana, chodzi o jakość
    > badań. Takich Stefanów, całkiem niekaralnych są pewnie tysiące a i
    > Stefan nie zawsze był przeciez karany.

    Osobiście postuluję unormalnienie tego. Jeśli już wg przyjętej przez
    siebie metodologi jakąś osobę uznamy za na tyle bezpieczną, że może mieć
    broń palną, to nie widzę sensu piętrzenia problemu, czy to do sportu,
    kolekcji czy ochrony. Bo jak gdzieś przez sito przejdzie wariat, to
    rodzaj pozwolenia nie spowoduje większego, czy mniejszego zagrożenia. A
    pomyłk izawsze się będą zdarzały. Kluczowym, by było ich jak najmniej.