  • Data: 2010-07-31 11:16:15
    Temat: Re: Przepisy BHP w bloku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    MZ pisze:

    > Nieprawda. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie w tej kwestii, więc sądzę
    > że nie potrafisz podać podstawy prawnej tego twierdzenia?

    Potrafię. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu jest ograniczonym
    prawem rzeczowym - nie jest własnością lokalu.

    Chyba że się przejęzyczyłeś i miałeś na myśli mieszkanie będące
    wyodrębnioną własnością, ale wtedy nie jest to mieszkanie "spółdzielcze
    własnościowe".

    > Nie musi.. Musi sprawdzić co jest zapisane w statucie spółdzielni w
    > kwestii konkretnie wymiany drzwi. Szukać koło zapisu o elewacji,
    > wymianie okien itd, bo to tematy pokrewne. Jeśli nie ma żadnego zapisu,
    > to spółdzielni nic do jego drzwi, o ile nie będą się mogli przypiąć do

    Odwrotnie. Jeśli w statucie jest zapis, że może sobie bez pytania
    ingerować w części wspólne, to może.

    Jeśli nie ma - działają ogólne przepisy dotyczące ingerencji we
    własność, której nie jest się (wyłącznym) właścicielem.