  • Date: Thu, 29 Jul 2010 12:22:53 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przepisy BHP w bloku

    PYTON pisze:
    > Witam

    Na wstępie: BHP == Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.

    Nie używaj skrótów, których nie znasz ;)

    > Czy ktoś z grupowiczów zna może przepis który mówi że drzwi wejściowe do
    > mieszkania w bloku ( 4 piętra ) muszą otwierać się do środka ? Znajomy chce
    > wymienić drzwi w mieszkaniu, mieszka na ostatnim piętrze i chciał mieć
    > otwierane drzwi na klatkę. Sąsiad go poinformował żeby najpierw sprawdził
    > czy tak można bo podobno spółdzielnia zabrania takich praktyk bo jest
    > przepis który mówi że drzwi muszą sie otwierać do mieszkania.

    Przede wszystkim, ponieważ to nie jest jego własność, na wszelkie
    przeróbki musi mieć zgodę właściciela. To po pierwsze.

    Po drugie chodzi o to, żeby ktoś przechodzący nie dostał w zęby nagle
    otwartymi drzwiami - na ostatnim piętrze też może się zdarzyć jakiś
    "przechodzień" ;) Czy jest na to jakiś konkretny, ogólny przepis - nie
    wiem, ale może być np. w projekcie budynku czy warunkach na jego zabudowę.

    Tak czy inaczej i tak musi poprosić o zgodę właściciela budynku.