eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzepisanie głównego najemcy lokalu - batalia z biurokracją... › Re: Przepisanie głównego najemcy lokalu - batalia z biurokracją...
  • Data: 2011-02-09 14:44:17
    Temat: Re: Przepisanie głównego najemcy lokalu - batalia z biurokracją...
    Od: Norbert <n...@M...com> szukaj wiadomości tego autora

    GK napisał(a):

    > Jeśli rzeczywiście jest to mieszkanie komunalne i w nim zamieszkujesz (a
    > sąsiedzi nie zeznają inaczej...) to w przypadku śmierci ojca automatycznie
    > wstępujesz w prawa najemcy (art. 691 kodeksu cywilnego), niezależnie od tego
    > co gmina sobie postanowi w uchwale mieszkaniowej. Teoretycznie powinieneś być
    > zatem spokojny. Problem polega na tym, że w tej chwili rząd (o ile już nie
    > parlament) przygotowuje projekt zmian i nie wiadomo, jaki kształt przyjmie
    > nowa regulacja.
    >
    > Co do wstąpienia w stosunek najmu za życia to wszystko zależy od gminy
> [...]

    Moja gmina to malutka podwarszawska.
    Gmina stwierdzila ze w regulaminie nie maja zapisu ktory by regulowal
    takie zmiany glownego najemcy i trzeba by nowych uchwał rady.

    A co dzieje sie kiedy przykladowo ojca stan bedzie taki ze bedzie musial
    przeniesc sie do osrodka opiekunczo leczniczego gdzie podobno pacjentów
    się melduje. Wtedy musialby sie wymeldowac z mieszkania.
    Czy wtedy tez ja automatycznie wstąpię w jego miejsce jako glowny najemca?
    W gminie mi powiedziano ze meldunek staly zostanie a tam bedzie mial
    tylko tymczasowy.
    Z kolei w tym osrodku mowia ze u nich pacjent jest meldowany na stale.