  • Data: 2009-10-30 14:48:30
    Temat: Re: Przeniesienie działalności jednoosobowej na męża
    Od: "kuba " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wombi <w...@o...eu> napisał(a):

    > Podzielam pogląd Liwiusza.
    > Jak ktoś chce niech przeczyta np. decyzję RŁO-23/2004 na
    > http://www.uokik.gov.pl/pl/orzecznictwo_prezesa_uoki
    k/decyzje_prezesa/

    Przejrzałem. I dalej nie rozumiem w czym problem. Decyzja wydaje się jak
    najbardziej sensowna, w końcu przedsiębiorca podał swoim abonentom
    nieprawdziwe informacje, co do konieczności zawarcia "przepisania umowy", a
    konieczność taka nie zachodziła.

    Istotą zbycia przedsiębiorstwa nie jest to, że następuje zmiana dłużnika,
    tylko tzw. pomnożenie podmiotowe albo kumulatywne przystąpienie do długu (w
    odróżnieniu od translatywnego przejęcia - art. 519 KC).

    Nie ma więc potrzeby zmian w treści umów, nie jest też potrzeba na nic zgoda
    wierzyciela. Jego interesy są przecież wystarczająco dobrze chronione.