eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Surowe" sądy mamy (dla policjantów) [Zgon Stachowiaka na komisariacie policji, prawomocny wyrok] › Re: Przemek Czaja (1998) - Pierwszy Grzegorz Przemyk (1983) RP3
  • Data: 2020-03-02 20:11:56
    Temat: Re: Przemek Czaja (1998) - Pierwszy Grzegorz Przemyk (1983) RP3
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.03.2020 o 17:03, J.F. pisze:

    > Watpliwosci tlumaczymy na korzysc oskarzonego :-)

    A jak pierdolniesz kolesia samochodem to _najprawdopodobniej_ zgnie on
    od urazu wielonarządowego. No ale skoro pewności nie ma, to _nikogo_ nie
    można skazać, bo skąd wiesz, że nagle nie "wzioł i umar"?

    > Ale znow tryb przypuszczajacy :-)

    Praktycznie zawsze jest przypuszczający. Jeśli prok nie potrafi sobie z
    tym poradzić, to po co on komu?

    > P.S. jak to jest ... naciskamy tetnice szyjne, tlen nie dociera do
    > mozgu, czlowiek traci przytomnosc ... ale kiedy i dlaczego przestaje bic
    > serce ?

    Z tego co się orientuję, to z braku tlenu.

    > Nie wolno ujawniac materialow ze sledztwa przed skierowaniem sprawy do
    > sadu.

    Nie musiał nikomu ujawniać. A nawet jeśli - to co sądzisz, że komendant
    który wie, że jego podwładny torturuje na śmierć zatrzymanych powinien
    trzymać go w mundurze, bo ktoś może zapytać czemu go zawiesił? Zresztą -
    zawieszony został. Tylko go odwiesili. Więc dyskusja czy zawiesić można
    było jest bezcelowa - można było.

    > Wiec teraz sobie wyobraz - komendant oglada film, zwalnia dyscyplinarnie,
    > funkcjonariusz sie odwoluje, filmu nie mozna ujawnic przed zakonczeniem
    > przez prokuratora sledzwa o zabojstwo ... i co sad - cofnie zwolnienie  ?

    Poważnie nie wiem co odpowiedzieć. Twierdzisz, że istnienie dowodu, że
    koleś toturował człowieka na śmierć jest powodem dla którego nie można
    wziąć pod uwagę tego dowodu przy ocenia czy powinien być czynnym
    policjantem i móc dalej torturować ludzi na śmierć? No ja przy takim
    poziomie abstrakcji to wysiadam...

    > Czy sądowi mozna pokazac ?

    Sąd decyduje. Zawsze można proka o zgodę zapytać. Skoro udostępnił
    policji wcześniej na potrzeby ich postępowania, to z zasady niew widze
    powodu, żeby nie udostępnić sądowi.

    > A szukali ?

    No szukali...

    --