  • Data: 2004-03-25 10:07:53
    Temat: Re: Przekazanie mieszkania.
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Smokun wrote:

    [...]

    > W jaki sposób babcia z dziadkiem mogą najlepiej "przekazać" wnuczce
    > mieszkanie aby uchronić się od dużych kosztów i od (tu ważne) roszczeń
    > reszty rodziny. Ten numer z rodziną znalazł się tu nie bez powodu.
    > Mianowicie "rodzina" zapowiedziała walkę o "należną" część mieszkania.

    Zacznij od przeczytania dokladnie UCHWALY na podstawie ktorej dziadkowie
    chca wykupic mieszkanie.
    Jest bardzo prawdopodobne, ze karencja o ktorej przeczytales nie dotyczy
    darowizny wnuczce - ale to musi byc w tej uchwale.

    Jesli BEDZIEMOZNA darowac, bez utraty znizki mieszkanie wnuczce,
    dziadkowie beda mogli jej to mieszkanie darowac i jest to wlasciwie
    jedyny sposob aby reszta rodziny dostala "swoja" czesc mieszkania czyli NIC
    (wtedy o spadku po dziadkach mozecie zapomniec - jeslijeszcze cos maja) i
    nie przezyja 10 lat od darowizny)
    Jesli chcecie uczciwie wobec dziadkow sprawe zalatwic powinniscie
    w akcie notarialnym darowizny ustanowic na ich rzecz sluzebnosc
    w postaci prawa do zamieszkania w tym mieszkaniu (albo gdzie indziej).
    to zmniejszy "wartosc darowizny" z jednej strony,
    z drugiej zabezpieczy darczyncow przed zostaniem na ulicy,
    co moze sprawic ze w ogole zgodza sie na taka opcje.

    > Czy
    > wola dziadków ma tu coś do rzeczy (testament ?)?

    Wola dziadkow ma tyu duzo do rzeczy POKI ZYJA...
    Gdy juz umra bedzie miala do rzeczy mniej.
    Spadkobierca w lini prostej bedzie nalezny ZACHOWEK,
    a to moze byc kupa forsy..

    > Zaznaczam że ich wola
    > jest taka jak napisałem, mieszkanie dla wnuczki. W linii prostej
    > spadkobiercami są córka i syn. Syn napewno zrzecze się praw na rzecz córki
    > (moja żona). Gorzej z dziećmi drugiego spadkobiercy - córki :-(
    >
    > Nie muszę chyba dodawać że najbardziej interesuje nas załatwienie
    > wszystkich spraw za życia babci i dziadka.

    Wiec pozostaje darowizna...
    i naprawde radzeisc za ciosem zwlaszcza, jesli dajecie dziadkom
    kase na wykup. Bo medycyna zna rooozne przypadki i moze sie okazac,
    ze nagle inna wnuczka zostanie "bienda bez mieszkania",
    ich rodzice nastrasza dziadkow ze ich oddacie do domu starcow...
    i zostaniecie na lodzie..

    > Mam nadzieję że nie namotałem za bardzo :-)

    Pozdrowienia

    Boguslaw