  • Data: 2022-10-26 18:46:05
    Temat: Re: Przekazanie mieszkania
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kolejność darowizn czy sprzedawania nie ma znaczenia (oprócz oczywistych głupot
    sprzedawania/darowania czegoś dwa razy) - taksa będzie taka sama (no ew. z
    dokładnością do tych 3%/2%/1% - ale progi są niskie - ale jak już w pełni, to wiadomo
    że jak najmniej transakcji będzie kosztować najmniej ;).
    > Na taksie można zaoszczędzić przenosząc część transakcji do spadku.
    > Jeśli "syn" nie ma innych dzieci, to niech się zrzeka spadku.
    > Jeśli "córka" nie ma dzieci, też może tak zrobić, a od "syna" dostać "darowiznę
    pieniężną" (pamiętać o SD-Z2).
    > Ew. jak ma dzieci, a one też by się zrzekły (oraz jeśli "syn" ma inne dzieci, co by
    się zrzekły - i nie mają dzieci, szczególnie małoletnich), to można tak pokombinować
    - choć robi się skomplikowanie, z rodziną to wiadomo, że najlepiej wychodzi się na
    zdjęciu ;P
    > Zakładam, że w spadku nie ma już nic więcej cennego.

    Nie bardzo rozumiem te kombinacje. Po kolei formalnie to by było tak:
    syn S z córką C przejmują spadek po zmarłym ojcu i mają po 50% lokalu
    (nic tam innego oprócz mieszkania nie ma)
    to się pewnie da zrobić bez sądu (tylko poświadczenie dziedziczenia
    u notariusza) A potem córka C sprzeda swoje pół bratu (czyli S) i
    bedzie jeden właściciel S (syn zmarłego) I potem on to podaruje swojemu
    dziecku D.
    Czy to jest jakieś mnożenie operacji powodujące wielokrotną taksę?
    Czy stawić się we trójkę S,C, D u notariusza i ustalić to wszystko na
    raz np darowiznami/transakcjami,
    żeby dziecko syna przejeło nieruchomość w 100% a potem syn S ewentualnie
    zrobi darowiznę pieniężną dla C żeby grało w kasie.

    Bo nie bardzo wiem czy to się liczy od wartości
    raz czy od kolejnych operacji na tym mieniu.