eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejrzenie akt i końcowe zaznajomienie z aktami w tym samym dniu PILNE › Re: Przejrzenie akt i końcowe zaznajomienie z aktami w tym samym
    From: AmtoPm <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejrzenie akt i końcowe zaznajomienie z aktami w tym samym
    Date: Tue, 11 Mar 2008 16:57:48 -0700 (PDT)

    On 12 Mar, 00:27, "jb " <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Nie musisz. Ale nie licz, że przekonasz do swego zdania prokuraturę i sąd.

    > Oczywiście - jeśli chce obrońcy, niech go sobie ustanowi.

    > Niech wnioskuje.
    > Złozenie takiego wniosku nie tamuje postepowania.

    > Wydaje ci się. Przepisy nie nakładają takiego obowiązku.

    podejrzany ma jednak prawo do udziału obrońcy podczas przesłuchania
    mówisz jednak że ze względu na sytuację majątkowa nie ma prawa do
    obrońcy podczas przesłuchnia bo nie stać go na obroncę. To uprawnienie
    byłoby iluzoryczne w takim przypadku. A kto i kiedy ma przesądzać czy
    wniosek o ustanowienie obrońcy z urzędu jest bezpodstawny, jeśli sąd
    to moim zdaniem przesłuchanie powinno byc odłożone do czasu
    ustanowienia obrońcy i jego wezwania.

    Może masz rację, że uprawnienie do obrońcy np. podczas przesłuchania
    jest iluzoryczne.