  • Data: 2013-10-08 20:52:22
    Temat: Re: Przedmiot zajęcia komorniczego: przetwory
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    "MAG" <m...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:525305c0$0$2183$65785112@news.neostrada.pl...
    > "Z wyliczeń pani Katarzyny wynika, że komornik zarekwirowała 58 słoików syropu
    > malinowego, 22 z przecierem pomidorowym, 27 z ogórkami kiszonymi, 6 z miodem i
    > 13 z grzybami marynowanymi. - To były przetwory głównie z myślą o moim
    > 8-letnim dziecku. Jest alergikiem i nie wszystko może jeść. Dlatego robię
    > przecier i ogórki na zupy. Maliny, które hoduje w ogródku, są potem świetne na
    > przeziębienie - opowiada."
    > więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,1473
    1942.html
    > Pozdrawiam,
> [...]

    http://www.intercyza-blog.pl/2013/10/07/zajecie-komo
    rnicze-przetworow-domowych-za-dlugi-meza-pomimo-umow
    y-o-rozdzielnosci-majatkowej/

    "Ale co na ten temat mówi prawo? Czy komornik mogła tak po prostu zająć
    przetwory, pomimo, że okazana jej została rozdzielność majątkowa?
    Pomijam tu zupełnie kwestię dopuszczalności zajęcia zapasów żywności.
    Chodzi mi ogólnie o zajęcie przez komornika ruchomości w przypadku
    rozdzielności majątkowej między małżonkami.
    [...]
    Umowa o rozdzielności majątkowej rzadko kiedy będzie miała dla komornika
    znaczenie. Sytuację tą reguluje art. 822 kodeksu postępowania cywilnego.
    [...]
    Komornik wstrzyma się również z dokonaniem czynności, jeżeli przed jej
    rozpoczęciem dłużnik albo jego małżonek podniesie zarzut wynikający z
    umowy małżeńskiej przeciwko dokonaniu czynności i okaże umowę majątkową
    małżeńską oraz przedłoży niebudzący wątpliwości dowód na piśmie, że
    zawarcie umowy majątkowej małżeńskiej oraz jej rodzaj były wierzycielowi
    wiadome."

    --
    http://db.org.pl/