eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCYRe: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting
    .com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer02.ams
    1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !posting.tweaknews.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    References: <tf6umu$3rsfe$1@dont-email.me>
    <i...@4...com>
    <631871f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <6318f14b$0$6201$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...com>
    <63191db7$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1> <tfi3no$1e84o$1@dont-email.me>
    <631cae2a$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1bTK.412195$%fx6.236576@fx14.ams1>
    <631daee0$0$6190$65785112@news.neostrada.pl>
    <W6vTK.514820$f0c6.214315@fx10.ams1>
    <632049a3$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <_f9UK.106544$YVsf.86863@fx01.ams1>
    <63222f05$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 54
    Message-ID: <DjPUK.190330$9f26.83848@fx09.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Sep 2022 00:20:51 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Fri, 16 Sep 2022 00:20:51 GMT
    X-Received-Bytes: 3969
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:830044
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2022-09-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 14.09.2022 o 02:29, Marcin Debowski pisze:
    >> jest związane z kosztami wytworzenia. Jak masz fabrykę w Chinach, to
    >> nadal koszt produkcji jest tam niższy niż np. w EU, więc cena na lokalny
    >> rynek może być niższa.
    >
    > W Chinach na lokalny rynek, to jeszcze i koszty transportu mają znaczenie.

    Zgadza się.

    >>> nawet pomysłu, do naruszenia jakiego przepisu karnego by tu mogło dojść.
    >> Gorzej, jak byłby to produkt licencyjny i umowa licencyjna by
    >> producentowi zabraniała. No ale jeszcze pozostaje kwestia obrotu
    >> wtórnego. No i nadal nie grozi tu odpowiedzialność karna. Nb. dobrym,
    >> choć odrobinę innym przykładem może być też regionalizacja DVD/BD.
    >
    > Tylko w wypadku DVD / CD możesz technicznie to jakoś zablokować i
    > utrudnić możliwość korzystania z płyty przeznaczonej do użytku w USA. Z
    > butami kłopot, bo technicznie możliwości brak.

    Z butami faktycznie kłopot, ale z większością elektroniki to jest już
    spora maniana. Ale to osobny temat bez zwiazku z nasza wiertarką z
    Allegro - jak dotąd, bo patrząc na to, że obecnie prawie każdy gadżet to
    jakieś IoT, to pewnie już są takie co "robia diagnostyke w chmurze".

    > Pomiędzy importerem, a eksporterem, to w ogóle mogą być różne umowy.
    > Natomiast pytanie, o o MUSI zagwarantować w Polsce sprzedawca. No i co,
    > jeśli się okaże, że sprzedający na OLX nie jest sprzedawcą, a jedynie
    > pośrednikiem zamawiającym w imieniu kupującego towar u chińczyka?

    Prawnie MZ jest sprzedawcą o ile wynika to z charakteru czynności
    prawnych, które miały/mają miejsce. Jak ktos sprzeda jedną rzecz na rok,
    sprowadzając ją postfactum z Chin, to raczej sprzedawcą-przedsiebiorcą
    nie będzie. Ale jak sprzedaje kilka takich rzeczy na tydzień to już MZ
    trudno mu sie będzie wykręcić z rekojmi.

    >> Może tak stwierdzić, ale jeśli nie jest to naprawa gwarancyjna to ASO
    >> raczej przyjęcia do naprawy odmówić MZ nie może.
    >
    > Ale też nie ma obowiązku tego zrobić przed upływem roku. Zostawisz samochód?

    Dlaczego akurat roku?

    >> Jak sprzedaje na rynek EU to jest rękojmia, więc każdy musi to mieć
    >> wkalkulowane o ile tylko jest to sprzedaż konsumencka. Nie bardzo da się
    >> tu coś kombinować. Sprzedaż z zamiarem nie wywiązania się z rękojmi to
    >> już możnaby podciągnąć pod oszustwo.
    >>
    > Można, tyle, że on gwarantuje odpowiedź w 14 dni :-)

    Ale, że ten tu u Mateusza z Allegro?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1