eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCY › Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Data: 2022-09-16 02:09:43
    Temat: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2022-09-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 14.09.2022 o 01:13, Marcin Debowski pisze:
    >> Zasadniczo to dokument gwarancyjny powinien być wydany tazem z towarem,
    >> więc może się taki przy towarze znajdzie (a nie wiem czy Mateusz kupił)?
    >
    > Gwarancja, to forma umowy. Uważasz, że musi być na piśmie do towaru
    > dołączona? Po prostu pytam, bo nie znam takiego przepisu, ale może
    > gdzieś jest.
    >>
    >> A jak nie ma w gwarancji nic o terminach to Art. 580 p.2 to reguluje.
    >> § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie
    >> określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono -
    >> niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od
    >> dnia dostarczenia rzeczy[..].
    >
    > Tylko, że ten gwarant zobowiązuje się do zajęcia stanowiska, a nie
    > naprawy. Gwarantowane jest tylko uzyskanie odpowiedzi, a i to nie
    > wiadomo, co bedzie, jak nie zajmie. Ja bym zalecał ostrożność.

    Nic nie ma tam o stanowisku, jest o wykonaniu obowiązków.

    Art. 577 § 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na
    zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz
    zapewnieniu innych usług.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1