-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting
.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!new
s.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 14 Sep 2022 21:44:03 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.13.0
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.soc.prawo
References: <tf6umu$3rsfe$1@dont-email.me>
<i...@4...com>
<631871f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@4...com>
<6318f14b$0$6201$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@4...com>
<63191db7$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1> <tfi3no$1e84o$1@dont-email.me>
<631cae2a$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
<f1bTK.412195$%fx6.236576@fx14.ams1>
<631daee0$0$6190$65785112@news.neostrada.pl>
<W6vTK.514820$f0c6.214315@fx10.ams1>
<632049a3$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<_f9UK.106544$YVsf.86863@fx01.ams1>
From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
In-Reply-To: <_f9UK.106544$YVsf.86863@fx01.ams1>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 103
Message-ID: <63222f05$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
X-Trace: 1663184645 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 566 185.192.243.253:63388
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7887
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:829926
[ ukryj nagłówki ]W dniu 14.09.2022 o 02:29, Marcin Debowski pisze:
>>>> W takim razie powinno się ją dać zarejestrować z VPN ustawionego gdzie ś
>>>> w Chinach. Bo inaczej jakby to mogło działać.
>>> Jesli się da to będzie wskazywało, że to ten przypadek, ale jesli sie
>>> nie da, to nadal może być oryginalny produkt tylko, że bez gwarancji.
>>> Nie wiem jakie są u różnych producentów zwyczaje, ale obsługa
>>> gwarancyjna to też koszt, więc mogę sobie wyobrazić, że sprzedają tez
>>> bez gwarancji, np. hurtem właśnie za granicę.
>> Tu nie o "zwyczaje" chodzi. Na świecie są różne siły nabywcze ludności.
>> Starsi pewnie pamiętają, że u nas kiedyś obuwie sportowe markowej firmy
>> kosztowało wypłatę. Teraz też tanie nie jest, ale już na tyle tanie, że
>> podróbkę dobrą trudno w tych pieniądzach zrobić i zmniejszył się obrót
>> podróbkami. Są kraje, gdzie ludzie zarabiają o wiele więcej i takie
>> obuwie jest po prostu dla nich tanie. Tam nikt ni będzie podróbki
>> kupował, by za kilka procent tracić na jakości.
> Ale to nie o podróbkach. A co do siły nabywczej, jasne, ale to raczej
> jest związane z kosztami wytworzenia. Jak masz fabrykę w Chinach, to
> nadal koszt produkcji jest tam niższy niż np. w EU, więc cena na lokalny
> rynek może być niższa.
W Chinach na lokalny rynek, to jeszcze i koszty transportu mają znaczenie.
>
>> Wiele lat temu na jednym ze szkoleń przedstawiciel jednej z firm (wiem,
>> że to śmiesznie brzmi, ale nie chcę podawać kto i gdzie) próbował
>> przedstawicieli organów ścigania Unii Europejskiej przekonać jakie to
>> złe, że do Wielkiej Brytanii wożone jest obuwie produkowane na rynek
>> turecki. To było dokładnie to samo obuwie, co na rynek brytyjski, tyle,
>> że w Turcji sprzedawane cztery razy taniej. Miało tylko inne numery
>> modelu, by sami byli w stanie rozróżnić. No i marka sobie życzyła, by
>> organa ścigania (głownie celnicy) coś tym problemem zrobiły.
>> Wyjaśnienie, że to problem tej firmy i organa ścigania Unii Europejskiej
>> (wtedy nawet nikt nie myślał, że Brytyjczycy się wypiszą) nie mogą
>> blokować wjazdu przez granicę produkowanych na rynek turecki butów tylko
>> dlatego, że producent sobie u...lił, że w tych butach tylko w Azji można
>> chodzić, nie spotkało się ze zrozumieniem ich przedstawicieli. A były
>> pomysły kontrolowania na drogach tych ciężarówek. Tylko nikt nie miał
>> nawet pomysłu, do naruszenia jakiego przepisu karnego by tu mogło dojść.
> Gorzej, jak byłby to produkt licencyjny i umowa licencyjna by
> producentowi zabraniała. No ale jeszcze pozostaje kwestia obrotu
> wtórnego. No i nadal nie grozi tu odpowiedzialność karna. Nb. dobrym,
> choć odrobinę innym przykładem może być też regionalizacja DVD/BD.
Tylko w wypadku DVD / CD możesz technicznie to jakoś zablokować i
utrudnić możliwość korzystania z płyty przeznaczonej do użytku w USA. Z
butami kłopot, bo technicznie możliwości brak.
>
>>>>> @Mateusz, masz jakiś do tego wszystkiego dokument gwaracyjny, gdzie jest
>>>>> określony czas naprawy?
>>>> To może trwać długo. Przy czym sprzedawca może kombinować tak, że
>>>> mniejsze problemy sam naprawi, bo mu taniej, niż wysyłać wyjdzie. Nie
>>>> wiem, czy Chińczycy za darmo po naprawie odeślą do Polski. Ale termin tu
>>>> faktycznie może być kluczowy.
>>>> Pytanie, czy da się korzystać z serwisu fabrycznego w Polsce. Mogą żądać
>>>> dowodu nabycia w Polsce, czy choćby w Europie. Firmy niechętnie
>>>> zezwalają na import równoległy.
>>> Ale czy mogą odmówić naprawy, jak jest to produkt oryginalny?
>> Gwarancja jest umową pomiędzy producentem, a użytkownikiem. Pytanie,
> Nie musi być to producent.
Fakt.
>
>> prawo jakiego kraju tu stosować i czemu polskie? Jak Ci przyjdzie
>> dochodzić praw w gwarancji w Japonii, to szybko uznasz, że lepiej nowe
>> urządzenie kupić. Nie jest wykluczone, że w jakimś kraju na świecie w
>> ogóle nie normuje się gwarancji.
> Jak zakupił w Polsce, to polskie. A jak sprzedawca zakupił w Chinach to
> niech tam sobie dochodzi, o ile zakupił z jakąś umową gwarancyjną.
Pomiędzy importerem, a eksporterem, to w ogóle mogą być różne umowy.
Natomiast pytanie, o o MUSI zagwarantować w Polsce sprzedawca. No i co,
jeśli się okaże, że sprzedający na OLX nie jest sprzedawcą, a jedynie
pośrednikiem zamawiającym w imieniu kupującego towar u chińczyka?
>
>> Po za tym, odmienność przepisów w różnych krajach może powodować, ze
>> ukompletowanie czy szczegóły budowy urządzeń na różne kraje są różne.
>> nie jest to wymysł, bo tak jest w wypadku broni przykładowo. Skutkiem
>> tego serwis może stwierdzić, że wyprodukowanego na rynek azjatycki
>> urządzenia nie naprawi, bo nie ma części w Europie. I kłuć się z takim
>> argumentem. :-) Albo powiedzą, że naprawią, jak sobie zaimportują części
>> - za kilka lat.
> Może tak stwierdzić, ale jeśli nie jest to naprawa gwarancyjna to ASO
> raczej przyjęcia do naprawy odmówić MZ nie może.
Ale też nie ma obowiązku tego zrobić przed upływem roku. Zostawisz samochód?
>
>> Inaczej jest z odpowiedzialnością lokalnego sprzedawcy. No i tu jest
>> spory obszar do kombinowania. Legalny importer musi w marżę wkalkulować
>> koszty napraw. Można na tym oszczędzić, ale trzeba jakoś zabezpieczyć
>> się przed tymi kosztami. Albo zablokować możliwość złożenia reklamacji
>> poprzez okresowe zmienianie firmy (kolejne spółki prawa handlowego).
>> Albo właśnie jakieś lipne regulaminy, które z jednej strony dają
>> możliwość reklamowania - bo muszą - a z drugiej strony w praktyce nie
>> dają takiej możliwości.
> Jak sprzedaje na rynek EU to jest rękojmia, więc każdy musi to mieć
> wkalkulowane o ile tylko jest to sprzedaż konsumencka. Nie bardzo da się
> tu coś kombinować. Sprzedaż z zamiarem nie wywiązania się z rękojmi to
> już możnaby podciągnąć pod oszustwo.
>
Można, tyle, że on gwarantuje odpowiedź w 14 dni :-)
--
Robert Tomasik
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.22 02:09 Marcin Debowski
- 16.09.22 02:20 Marcin Debowski
- 16.09.22 20:33 Mateusz Bogusz
- 19.09.22 02:06 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- Nie kupisz paliwa na stacji
- Cenzura netu
- Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- Podpis elektroniczny na wydruku
- Re: Podpis elektroniczny na wydruku
- Re: Prawomocne zakończenie sprawy Nergal z figurką Chrystusa na gumowym penisie na filmiku w inecie (2018)
- Na noze - Zamach stanu
- Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-10 Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- 2025-02-10 Nie kupisz paliwa na stacji
- 2025-02-09 Cenzura netu
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 Podpis elektroniczny na wydruku
- 2025-02-06 Re: Podpis elektroniczny na wydruku
- 2025-02-06 Re: Prawomocne zakończenie sprawy Nergal z figurką Chrystusa na gumowym penisie na filmiku w inecie (2018)
- 2025-02-06 Na noze - Zamach stanu
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]