eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedłużona gwarancja SPRZEDAWCYRe: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1-2.proxad.net
    !proxad.net!feeder1-1.proxad.net!193.141.40.65.MISMATCH!npeer.as286.net!npeer-n
    g0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusen
    et.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przedłużona gwarancja SPRZEDAWCY
    References: <tf6umu$3rsfe$1@dont-email.me>
    <i...@4...com>
    <631871f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <6318f14b$0$6201$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...com>
    <63191db7$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 61
    Message-ID: <7V9SK.166854$9f26.146054@fx09.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 07 Sep 2022 23:35:31 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 07 Sep 2022 23:35:31 GMT
    X-Received-Bytes: 4142
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:829758
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2022-09-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 07.09.2022 o 23:02, n...@o...pl pisze:
    >>>>>> Wydaje mi się, że to można zgłosić do Allegro jako wymuszenie komentarza
    >>>>>> niekoniecznie zgodnego z prawdą.
    >>>>> Przedłużenie gwarancji jest dobrowolną akcją sprzedawcy. Na dobrą sprawę
    >>>>> mógłby to uzależnić od posiadania przez klikającego kota. Warunek, jak
    >>>>> warunek. Ważne, by to było gdzieś jasno napisane, bo "zaszycie" tego
    >>>>> gdzieś w regulaminie, którego faktycznie mało kto czyta nie jest opcją
    >>>>> "etyczną".
    >>>> Nie, nie może o ile nie jest to zgodne z regulaminem Allegro.
    >>> Regulamin ALLEGRO byłby jakimś argumentem, o ile takich praktyk
    >>> zabrania. Ale skutki mogą być też tylko regulaminowe.
    >> Zawieszenie konta to chyba wystarczająca kara.
    >> Bo raczej nikt się ze skargą do UKOIK nie będzie bawił za nieuczciwe praktyki.
    >
    > Nie mam pewności, czy tego typu praktyka jest nieuczciwa. Jak już
    > pisałem przedłużenie gwarancji jest dobrą wolą sprzedawcy i co do zasady
    > może on tę wolę obwarować dowolnymi warunkami. Zawsze kupujący może

    Obawiam się, że nie. Nie moga to być np. warunki uwłaczające godności
    kupującego czy w jakiś go sposób poniżające.

    > uznać te warunki za niewłaściwe i nie przystąpić do tego programu
    > przedłużenia gwarancji. W opisanym przypadku warunkami jest
    > zarejestrowanie przedmiotu w jakimś tam systemie sprzedawcy oraz

    Od uznawania warunków za nieuczciwe mamy tez sądy :) To jak nic pasuje
    do czynu nieczciwej konkurencji.

    > udzielenie pozytywnego komentarza w systemie ALLEGRO. W tym zakresie w
    > mojej ocenie niczego złego nie ma.

    Przymuszanie klienta do zachowań klarownie nieetycznych? To jest umowa i
    jako taka może mieć tez niedozwolone postanowienia. To, że ta umowa jest
    dobrowolną deklaracją sprzedawcy chyba nie bardzo zmienia tu cokolwiek.

    > Problemem jest zaszycie tego drugiego warunku w jakimś regulaminie,
    > który - jak celnie tu podniesiono - przeważnie w ogóle nie jest czytany.

    A to nie Ty to podniosłeś? :) Nie, że się nie zgadzam.

    > Teraz pytanie o intencje sprzedającego. Czy faktycznie chciał on wymusić
    > pozytywne komentarze, czy akurat chodziło mu o to, że wiele osób tych
    > komentarzy nie wystawia - zwłaszcza pozytywnych - więc istnieje spora
    > szansa, że w razie awarii bedzie się mógł "wywinąć" takiem owego
    > komentarza.

    Mnie zastanawia jeszcze parę innych rzeczy. To sprzedawca, nie producent
    tych elektronarzędzi. One są serio takie bezawaryjne, że sprzedawca
    bierze na siebie ryzyko wynikające ze znaczącego przedłużenia czasu
    ochrony? Jak on się z tego chce wywiązać? Prowadzi naprawy gwarancyjne
    dla wytwórcy? Może warto sprawdzić jaką gwarancję oferuje sam producent
    i jeszcze się okraze, że trzyletnią.

    A jak sprzedawca będzie po tych 2ch latach weryfikował, kto wystawił
    jaki komentarz? Klienci mają dowodzić poświadczeniem notarialnym zrzutu
    obrazu stron? :) Alegro zdaje się udostępnia tylko ostatni rok, czy dla
    sprzedawców jest to dłużej?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1