  • Data: 2004-10-12 08:49:46
    Temat: Re: Przedawnienie - uslugi TP SA
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Dłużnik ZOSTAŁ POINFORMOWANY ...
    >
    > To, że NIE WIERZY to już raczej nie jest jednoznaczne z brakiem wiedzy ...

    Został poinformowany w sposób, który może wzbudzić pewne wątpliwości
    (stwierdzenie 'jestem wierzycielem' niepoparte żadnym dokumentem).

    Pamiętaj, że sprawca ma _wiedzieć_ o tym, że nie było przestępstwa. A
    więc składając zawaidomienie działa z świadomością, że nie było
    przestępstwa. Jeśli okoliczności uzasadniają przypuszczenie, że takie
    mogło mieć miejsce, to nie popełni przestępstwa z art.238kk
    Wiedza o niepopełnieniu przestępstwa, a wiedza (czy możliwość jej
    uzyskania) o przelewie to dwie całkowicie odmienne sprawy.

    > ZNaczącą kwestią jest tu, czy IJ poinformowała/poinformował o tym fakcie
    > listem poleconym, czyli czy opsiada dowód na to, że rzeczywiście
    > informowała/informował o tym fakcie ...

    Nie ma znaczenia. Przecież własnie pismo z IJ jest podstawą powzięcia
    podejrzenia o próbie oszustwa. Nikt nie neguje tego, że takie pismo dotarło.

    KG