  • Data: 2005-12-28 22:40:07
    Temat: Re: Prowizja - jak zdefiniowac?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Kałużny [###tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl.###] napisał:
    > Poszukuje rozwiazania problemu. Otoz jedna z firm, z ktora
    > wspolpracuje, przekazala mi gadzety reklamowe/promocyjne i twierdzi,
    > ze jest to prowizja ktora mi wyplacila za wykonana prace. Czy jest
    > mozliwe aby tak zakwalifikowali te duperele, ktore nie sa mi do
    > niczego potrzebne? Czy jest wogole gdzies zdefiniowane ogolne
    pojecie
    > czym moze byc PROWIZJA, oprocz umowy ktora z nimi podpisalem, ale
    tam
    > mowy o przekazanych mi srodkach nie bylo?

    Zgodnie z prawem cywilnym - art. 453 kc - zamiana prowizji na
    przedmioty wydane w naturze wymaga Twojej zgody. Jeśli nie wyrażałeś
    zgody, to mają Ci zgodnie z umową wpłacić prowizję. Natomiast nie wiem
    na jakiej zasadzie rozliczacie gadżety, ale jeśli nie umawiałeś się z
    nimi, ze za nie zapłacisz, to moim zdaniem spokojnie można przyjąć, że
    są to jakieś tam prezenty dane zwyczajowo. Ewentualnie, skoro są dla
    nich tak bardzo wartościowe, to im je oddaj w stanie jakim są i niech
    się wypchają.