    From: Tomaszek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prowadzenie działalności za kogoś - to legalne?
    Date: Tue, 14 May 2024 19:17:09 +0200

    W dniu 14.05.2024 o 18:55, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > To na osiedlu mieszkaniowym tyle czynności ? bo wygląda na jakiś
    > biurowiec 30 piętrowy.

    Nie:) Sporo mniej i dlatego tyle wymagają.
    Naświetlę trochę jak to działa. Ochronę trudniej utrzymać na mniejszych
    osiedlach bo ilość płacących jest mniejsza, więc tym samym opłata za
    ochronę rozkłada się na mniejszą ilość lokali. Tak więc musi być wyższa.
    Więc jeśli jest mniejsze osiedle to administracja osiedla ma dwie drogi:
    - tnie godziny (z całodobowej na dzienną, przeważnie po to aby paczki
    przyjmować w dzień) lub rezygnują całkowicie jeśli nie ma chęci ludzi do
    płacenia (bo np. ochrona się nie spisała)
    - dokłada ochronie obowiązków i tym uzasadnia wysokie ceny lokatorom
    (częściowe wykonywanie zadań administracji, konserwacji)

    W tym drugim punkcie sprawa komplikuje się mocno dla agencji ochrony, bo
    jeśli stawia się wyższe wymagania to trzeba więcej zapłacić za lepszych
    ludzi (nie każdy się nadaje, z tych co się nadają nie każdy chce)
    No i jest jeszcze przysłowiowy "Janueszx Security": płaci tyle samo, a
    wymaga więcej:)))) Ale to polska norma.

    > U mnie na osiedlu (kilka budynków bez wind, ok. 250 lokali) nie wiem
    > czym się zajmują, wydaje się, że tylko otwierają bramę śmieciarkom,
    > wpuszczają i ewidencjonują wjazdy mieszkańców, chociaż regulamin zezwala
    > tylko w wyjątkowych przypadkach takich jak: dowóz osoby starszej,
    > przeprowadzka itp, obchód dookoła i domykanie furtek na klucz.
    > Nie ma chipów,nie ma kamer.

    Być może tylko tyle robią, albo tylko tyle wiadomo lokatorom. Różnie
    może być.
    Regulamin osiedla jaki by nie był, to nigdy nie obowiązuje szefów
    osiedla:))) A na każdym są tacy "lokatorzy premium" dla których ochrona
    musi i ma odgórny przykaz od administracji, żeby robić wyjątki. Czy to w
    temacie parkowania, szlabanów, przepustek i innych rzeczy, które nie
    przysługują "szarym" lokatorom. Życie:(

    --
    t0maszek