  • Data: 2004-09-21 11:19:52
    Temat: Re: Proszę o wyjaśnienie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości
    > Ja domagam się tylko obowiązkowego uznania iż jak ktoś łże (niech
    > mu będzie wolno) to obojętnie czy to są wyjaśnienia czy zeznania
    > - że są niewiarygodne.

    Załóżmy teoretyczny przypadek:
    Gość X został skazany za przestępstwo składania fałszywych zeznań. Następnie
    idzie sobie ulicą ciemną noc. Widzi z bliziutka jak facet A zabija faceta B. Dla
    upiększenia facet A mówi: "nazywam się a i mieszkam tu i tu. Zabiłem go bo pisał
    na forum dyskusyjnym głupoty" Nikogo więcej nie ma. Są co najwyżej pewne drobne
    poszlaki wskazujące na A jako zabójcę. I co teraz?
    Według proponowanej przez Ciebie teorii formalnej oceny dowodów sąd/prokurator
    ma *obowiązek* odmowy uznania za wiarygodne dowodu z przesłuchania X, gdyż ten
    już kiedyś skłamał. Pan A zostaje uniewinniony bo był to jedyny dowód, a
    samodzielne poszlaki nie wystarczają.
    Przykład miał na celu wskazanie iż swobodna ocena dowodów jest lepsza.

    --
    JOHNSON :)