    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosze o sprawdzenie pozwu do e-sadu.
    Date: Mon, 09 Jan 2012 23:45:20 +0100

    W dniu 2012-01-09 23:26, Johnson pisze:

    > Przykłady:

    No i o nie właśnie mi chodzi :)

    > Choćby w wyborze właściwości :) Tego elektryczny nie robi.
    > Powód może wybrać dowolny sąd i dopóki pozwany nie złoży zarzutu
    > niewłaściwości ten wybrany sąd nic nie może zrobić. Natomiast
    > elektryczny zawsze wysyła tam gdzie mieszka pozwany, czyli zazwyczaj
    > całkiem daleko od powoda.

    Czyli że - generalnie - szybciej. Ale za to ryzykujemy zarzut
    niewłaściwości i niepotrzebne przedłużenie sprawy o długie miesiące

    Ponadto zdarza się, że sąd sam z siebie uzna się niewłaściwym. Cóż z
    tego, że niesłusznie?

    A nakaz w e-sądzie to rzeczywiście loteria, od kilku tygodni do kilku
    miesięcy. Przy czym ja w swoich zaletach e-sądu nie podałem szybkości.

    > I wybrany przez powoda sąd jest w dodatku szybszy niż sąd elektryczny.
    > Jak wiadomo tam są zaległości, a my jako powód w zwykłym postępowaniu
    > wybieranym sobie sąd nieobciążony na zadupiu i mamy nakaz w miesiąc
    > zamiast w pół roku, czy ile to tam w tym lublinie trwa.

    Dla mnie marmurkowy sąd wydający nakaz w miesiąc to nie jest sąd bez
    zaległości :)

    > Po sprzeciwie w elektrycznym dłużej czekam na ostateczne
    > rozstrzygnięcie, gdyż sąd zwykła patrzy na mejla gdzie te akta wysyłają
    > raz na dwa tygodnie albo i rzadziej (powiedzmy tydzień w plecy), potem
    > mamy art. 537 [37] kpc i kolejne 6 tygodni w plecy (średnio). Czyli
    > ryzykujemy że w przypadku wniesienia sprzeciwu mamy z półtora miesiąca
    > później wyrok niż normalnie.

    Zasadniczo po sprzeciwie zawsze jest dłużej. Potem jeszcze jest apelacja
    itd.

    Wiedząc o sprzeciwie, można z góry założyć, że jesteśmy 6-24 miesiące w
    plecy, a czy e-sąd proceduje po sprzeciwie o miesiąc dłużej, to nie jest
    to wielka wada.

    Ale ok: po sprzeciwie sprawa szybciej trafi na wokandę w marmurku.

    > Potem egzekucję niby możemy sobie wszcząć elektrycznie, ale za to
    > komornik i tak potraktuje nas o braki formalne (czyli kolejne 2 tygodnie
    > w plecy).
    >
    > Uchwała z dnia 30 listopada 2011 r. (sygn. akt III CZP 74/11).
    > Pełnomocnik wierzyciela, składający do komornika za pośrednictwem
    > systemu teleinformatycznego obsługującego elektroniczne postępowanie
    > upominawcze wniosek o wszczęcie egzekucji na podstawie tytułu
    > wykonawczego, o którym mowa w art. 797 § 2 w zw. z art. 783 § 4 k.p.c.,
    > ma obowiązek wykazać swoje umocowanie w sposób określony w art. 89 § 1 i
> [...]

    A kto każe egzekwować przez pełnomocnika? :)

    > A przez 2 miesiące (8 tygodni) to można jako dłużnik wiele ;)

    Można i przez 2 tygodnie, dane w nakazie zapłaty. Tylko co z tego? Jak
    ktoś będzie chciał, to ucieknie przed egzekucją, bez względu na to, czy
    będzie to esąd, czy marmur.

    > Ale ludzie nie myślą ...

    Myślą. Tylko inaczej niż Ty. Widać mają inne priorytety.

    --
    Liwiusz