  • Data: 2012-01-09 22:55:56
    Temat: Re: Prosze o sprawdzenie pozwu do e-sadu.
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-09 23:45, Liwiusz pisze:

    > Czyli że - generalnie - szybciej. Ale za to ryzykujemy zarzut
    > niewłaściwości i niepotrzebne przedłużenie sprawy o długie miesiące

    Po pierwsze zarzuty niewłaściwości są rzadkie.
    Po drugie nawet z zarzutem jest szybciej niż przebrnięcie przez
    cywilizowanie sprawy ;)

    > Ponadto zdarza się, że sąd sam z siebie uzna się niewłaściwym. Cóż z
    > tego, że niesłusznie?

    Zażalenie się składa. Choć to już się chyba nie zdarza. Art. 202 kpc już
    się powoli przyjmuje.

    > Dla mnie marmurkowy sąd wydający nakaz w miesiąc to nie jest sąd bez
    > zaległości :)

    Miesiąc to był przykład. Wszystko zależy od naszego wyboru.

    > Zasadniczo po sprzeciwie zawsze jest dłużej. Potem jeszcze jest apelacja
    > itd.

    Ale postępowanie po sprzeciwie zwykłym będzie 3 razy szybsze niż po
    sprzeciwie elektrycznym, gdyż tam nie ma niektórych czynności, w
    szczególności tego nieszczęsnego art. 537 [37] kpc (czyli cywilizowania
    sprawy)

    > Wiedząc o sprzeciwie, można z góry założyć, że jesteśmy 6-24 miesiące w
    > plecy, a czy e-sąd proceduje po sprzeciwie o miesiąc dłużej, to nie jest
    > to wielka wada.

    Jak różnica w czasie nie jest wadą to zapewne jest zaletą ;) Mamy więcej
    czasy by się zastanawiać gdzie dłużnik ukryje swój majątek (o ile będzie
    miał odrobinę rozumu i chęci)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU