  • Data: 2005-04-11 14:54:46
    Temat: Re: Proszę o poradę.
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad vel Legislator napisał(a):

    > To ty sie mylisz kolego. Orzecznie o kosztach , lub raczej jego brak,
    > zawiera, jako jedyne w wyroku, domniemanie, ze sad w tym zakresie wniosek
    > oddalil a nie o tym nie orzekl. Rzuc okiem na orzeczenie SN w tej kwesti i
    > praktyke wym. spr. Jezeli chciales np. 1000 za wpis i dal ci 500 to nie musi
    > "dalej idacego wniosku" czy "dalej idacego zadania kosztow" oddalac... Takie
    > zazalenie czy apelacja w tym zakresie nie bedzie odrzucona z uwagi na brak
    > przedmiotu zaskarzenia. Doradzajac wniosek o uzupelnienie jedynie narazasz
    > strone na to, ze jej termin minie.

    Jak dał coś, żądałeś więcej to od biedy mogę się zgodzić, choć uważam że
    to też dyskusyjne. Choć nawet w takim wypadku zgłoszenie wniosku o
    uzupełnienie wyroku nie naraża strony na nic. Bo wtedy sąd musi sie
    wyraźnie opowiedzieć i od tego służy zażalenie.
    Ale jak nie dał nic - tak jak tu było - to trzeba żądać uzupełniania
    wyroku wynika to choćby z samej treści art. 351 paragraf 2 kpc - przy
    twoim rozumieniu przepis ten byłby całkiem zbędny, bo wyrok według
    ciebie zawsze zawiera rozstrzygnięcie o kosztach (jak to nie ma to
    znaczy że oddalił).
    Pomijając już to że jestem pewny że mam rację, to na nic strony nie
    narażam. W końcu ma niezbyt mądrego adwokata :), któremu płaci. Mi nie
    płaci i nie musi mnie słuchać.

    > A co do terminu to tym bardziej cie nie rozumiem. Jezeli nie chcesz
    > uzasadnienia to na zazalenie jest przeciez 7 dni. Jezeli chcesz to tez - po
    > otrzymaniu uzasadnienia. No chyba ze sie myle...

    Termin jest bezsensowny bo:
    - zażalenie nie służy;
    - termin od wniesienia wniosku o uzupełnienie wyroku biegnie od
    ogłoszenia wyroku, a nie od doręczenia wyroku z uzasadnieniem. Złożenie
    wniosku o uzasadnienie nie przedłuża tego terminu. Termin ten wynosi 14 dni.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam