  • Data: 2006-01-07 20:41:02
    Temat: Re: Proszę o pomoc !!
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:dpms35$qjf$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Robert Tomasik z adresu <r...@g...pl> napisał(a):

    > Można jak najbardziej sprzedać bez zgody wierzyciela. Co do wiedzy, to
    > zależy, gdzie się znajduje i czy w ogóle jest wydana karta wozu.
    > Chyba, ze samochód został umową przewłaszczony na bank, ale to z kolei
    > moim zdaniem pozostaje w sprzeczności z zastawem, bo wyszło by na to,
    > ze ustanowili zastaw na swoja rzecz na swoim własnym samochodzie. Choć
    > życie zna takie przypadki i już kilka razy się spotkałem z takim
    > kuriozum.

    Ja wypowiadałem się w konkretnej sprawie a więc o sytuacji kiedy to bank
    daje kredyt na zakup samochodu.Banki zwykle w takich przypadkach korzystają
    z możliwości zastosowania stosownwego zapisu w umowie kredytowej w oparciu o
    art14 ustawy "o zastawach"
    Art. 14.

    1. W umowie zastawniczej dopuszczalne jest zastrzeżenie, przez które
    zastawca zobowiązuje się względem zastawnika, że przed wygaśnięciem zastawu
    rejestrowego nie dokona zbycia lub obciążenia przedmiotu zastawu.

    2. Zbycie lub obciążenie przedmiotu zastawu rejestrowego, dokonane wbrew
    zastrzeżeniu, o którym mowa w ust. 1, jest ważne, jeżeli osoba, na której
    rzecz zastawca dokonał zbycia lub obciążenia, nie wiedziała i przy
    zachowaniu należytej staranności nie mogła wiedzieć o tym zastrzeżeniu w
    chwili zawarcia umowy z zastawcą.

    3. W razie zbycia lub obciążenia przedmiotu obciążonego zastawem rejestrowym
    wbrew zastrzeżeniu, o którym mowa w ust. 1, zastawnik może żądać
    natychmiastowego zaspokojenia wierzytelności zabezpieczonej tym zastawem.
    To miałem na myśli - bo inaczej bank zarząda natychmiast spłaty całości
    kredytu wraz z odsetkami.
    Nadal nie mogę "załapać" jak ta uczciwa oszukana Agnieszka wykonała
    opisane w jej pytaniu operacje. Nie wspomnę już o tym że w przypadku
    "nagłej" spłaty zadłużenia bank żąda stosownych wyjaśnień bo inaczej możliwa
    jest tylko spłata kolejnych rat - natomiast na ogół nie możliwa jest spłata
    jednorazowa części zadłużenia - bez uprzedniego uzgodnienia takich działań z
    bankiem.Nie wchodząc w szegółu w umowie kredytowej jest na ogół stosowny
    zapis co do ewentualnej "nagłej" spłaty zadłużenia i wskazane są działnia
    które należy podjąć by tego dokonać poprosu bank dba o swoje dochody ,bo jak
    wiadomo rozłożenie spłat polega na tym ,że najpierw w istocie spłaca się
    odsetki a pożyczone pieniądze na końcu i to bez względu na sposób rozlicznia
    kredytu zarówno przy ratach stałych jak i zmiennych.Co do karty pojazdu to
    wydawana ona jest na samochody nowe wyprodukowane już w roku 2000 i wtedy
    bank nie ustanawia zastawu tylko żada złożenia jej w depozycie a bez tej
    karty jak wiadomo sprzedaż ani przerejestrowanie jaest nie możliwe.dodam ,że
    samochód nie zarejestrowany to poprostu "kupa" żelaza a nie samochód.
    barakuda