  • Data: 2006-01-06 22:31:49
    Temat: Re: Proszę o pomoc !!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    scream [###n...@p...pl.###] napisał:

    > Chwileczkę. Kredyt był konsumpcyjny - więc o co chodzi? Mogła
    podarować
    > te pieniądze komukolwiek, zaznaczając, że mają je jej zwrócić za
    jakiś
    > czas, lub w określonych kwotach co miesiąc. Czy nie?

    Oczywiście, że mogła, ale ta teza jest prawdziwa dotąd, dokąd nie
    udowodni, że brała dla innej osoby. Pisałem już o tym w tym wątku.
    Generalnie są dwie możliwości:

    1) Agnieszka brała dla siebie kredyt i potem otrzymane pieniądze
    pożyczyła znajomym: Wówczas nie ma żadnego przestępstwa, ale nie ma co
    udowadniać, że kredyt był dla nich. Dług musi spłacić bankowi sama
    Agnieszka. Natomiast zakładając, ze kwota pożyczki jest większa niż
    500 zł (a pewnie na mniejszą by nikt takiego rabanu nie robił), to na
    podstawie art. 720§2 kc nie ma sensu robić żadnych kombinacji, bowiem
    i tak stosownie do art. 74 kc bez jakiegokolwiek dowodu pisemnego nic
    tak naprawdę nie wskórasz.

    2) Znajomi oszukali bank wprowadzając go przy pomocy Agnieszki w błąd
    co do osoby kredytobiorcy (pewnie sami nie mieli zdolności
    kredytowej): Wówczas Agnieszka jako pomocnik i tak odpowiada cywilnie
    za straty, a dodatkowo będzie odpowiadać karnie za pomocnictwo.