  • Data: 2005-04-06 07:52:34
    Temat: Re: Prostytucja w sadzie rejonowym w Wodzislawiu
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d2upv1$paq$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz, rada powiatu raczej nie ustala wysokości wynagrodzenia dla
    > sędziów i prokuratorów. Po za tym mam pewne wątpliwości, czy można ją
    > nazwać organem ustawodawczym.

    bez dyskusji jest organem ustawodawczym, gdyż jej członkowie są wybierani w
    wyborach powszechnych (zasada trójpodziału władzy), choć niewątpliwie jej
    akty prawne mają ograniczone kompetencje (terytorialne i kompetencyjne wg
    właściwości)
    oczywiscie, że rada powiatu nie jest pracodawcą w stosunku do prokuratury
    czy sądu, niemniej posiada prerogatywy tak finansowe jak i decyzyjne (o
    których pisałem w poprzednim poście), które pozwalają jej na "rozdawanie"
    korzyści stricte materialnych - czyli jest to tylko inna forma płatności, w
    odróżnieniu od pensji wypłacanej w gotówce
    co było do udowodnienia