  • Data: 2005-04-08 07:42:03
    Temat: Re: Prostytucja w sadzie rejonowym w Wodzislawiu
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d31nfg$ngo$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A gdybyśmy przyjęli, ze jest organem samorządu terytorialnego? Może byś
    > zrezygnował z tego ustawodawstwa? :-) Przyjmując Twoją argumentację z

    przyjmuję, bo spór zaczyna być akademicko-nieistotny

    > No, takie propozycje dość silnie zalatują korupcją. Silnie sugeruję
    > zapoznanie się ze stosownymi przepisami w tym zakresie i raczej nie
    > wysówanie takich propozycji. :-)
    > Znasz konkretny? Bo jak tak, to jako obywatel masz obywatelski obowiązek
    > złożenia stosownego powiadomienia w tej sprawie.

    co do konkretów to jest tego na kilogramy
    możesz także przjrzeć archiwum grupy, bo też co nieco opisywałem
    jako obywatel gminy X/powiatu Y , z niepokojem obserwuję te dziwne zjawiska
    niestety w polsce powiatowej istnieje konkretna sytuacja, gdzie prezes sądu,
    prokurator, naczelnik urzędu skarbowego i burmistrz, mieszkają na jednej
    ulicy, i jako sąsiedzi oczywiście nie mają żadnych kontaktów pozasłużbowych

    jeżeli chodzi o skuteczność złożenia powiadomienia i wykazania postawy
    obywatelskiej to:
    kilka miesięcy temu, także na tej grupie dyskutowaliśmy o sprawie, kiedy to
    obywatel wykazał się postawą i wniósł sprawę o korupcję przeciw sędziemu
    rzeczywistość jest taka, że niestety prokuratura do tej pory nie zakończyła
    jeszcze postępowania, a znając praktykę naszych sądów to postępowanie przed
    sądem potrwa 3 lata ze skutkiem niewiadomym
    natomiast w trybie błyskawicznym ( 4 miesiące) tak prokuratura jak i sąd
    wytoczyły "skarżącemu" sprawę o pomówienie funkcjonariusza publicznego (
    wyrok 1,5 roku w zawieszeniu)
    co z tego, że za 3 lata ( a może 5,6,10 lat) facet wygra i udowodni, że
    sędzia jest winny, jeżeli do tego czasu figuruje w rejestrze skazanych,w
    każdej chwili grozi mu rzeczywiste wykonanie kary (wystarczy jakieś nieduże
    zakłócenie porządku, czy jazda rowerem po piwie) a kto wie kiedy go
    wykreślą, bo procedura uchylenia prawomocnego wyroku to horror

    i tak wygląda rzeczywistość w odróżnieniu od kodeksowych teorii
    niestety od kilku lat polska stała się państwem policyjnym
    kto się z tym poglądem nie zgadza, temu proponuję lekturę wyroków Trybunału
    Praw Człowieka przeciw polsce w sprawach o nieszłuszne aresztowanie lub
    skazanie - liczba tych spraw co roku się podwaja i osiągnęła w 2004r. liczbę
    236
    zaś na wokandzie Trybunału jest ponad 800
    skala tego zjawiska (czyli aresztowania lub skazania osób ewidentnie
    niewinnych) jest przerażająca i rośnie lawinowo, zaś na tej grupie, czy w
    mediach opisuje się co bardziej drastyczne przypadki (chociażby ostatnio 26
    miesięcy pobytu w areszcie osoby, której nie było w kraju w momencie
    przestępstwa) ja osobiście mogę podać conajmniej 20 przypadków, z którymi
    zetknąłem się osobiście
    niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z masowości tego zjawiska, i dlatego
    lektura wyroków Trybunału jeży włosy na głowie