eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProsba o porade - nieuczciwy fachowiecRe: Prosba o porade - nieuczciwy fachowiec
  • Data: 2007-12-14 14:16:24
    Temat: Re: Prosba o porade - nieuczciwy fachowiec
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <v...@z...router>,
    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Dnia 07.12.2007 Maciek <p...@i...pl> napisał/a:
    > > Zamowilem w pewnej firmie 5 drzwi wraz z montazem. Umowilismy sie na
    > > montaz na dzisiaj. Fachowiec przyjechal, wstawil drzwi a syn podpisal
    > > wykonanie uslugi. Gdy wrocilem do domu okazalo sie ze jedne drzwi sa
    > > uszkodzone mechanicznie a drugie sa bardzo krzywo zamontowane.
    > > Dzwonilem do osoby ktora je montowala z prosba o poprawke, ale ona
    > > stwierdzila ze teraz nie ma czasu aby to poprawic, a ze drugie drzwi
    > > nie byly uszkodzone. Czy mozna zrobic cos z nieucziwym fachowcem jesli
    > > ma juz podpisany przez pelnoletniego syna odbior?? Prosze o podpowiedz
    >
    > Art. 637. § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich
    > usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni
    > termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie
    > przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała
    > nadmiernych kosztów.
    > § 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że
    > przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim,
    > zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady
    > nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w
    > odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie
    > nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
    >
    > To na początek.

    MSZ nie kodeks cywilny, tylko ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej. Art. 8.
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się
    wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    I sławne chyba już pytanie o definicję "odpowiedniego czasu".
    Przy okazji dodam utrudnienie: wykonawca nie odbiera pism. I co wtedy?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1